دکتر عبداحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی در باره پسرش سخن گفت.

به گزارش الف وی گفت:

محسن 25 سال داشت و در این سال های کوتاه یک ربع قرن عمر خود پسری بود که شاید الان که در مصیبت فقدانش عزادار هستیم، تازه در حال مرور ویژگی ها و برجستگی هایش هستیم. او پسر خالصی بود و تعلقی به دنیا نداشت و خیلی مهربان بود. هیچ حق الناسی بر گردن او نبود و همیشه کنجکاوانه در جستجوی حقیقت بود. البته قانع کردن او همیشه کار بسیار سختی بود، مثل بسیاری از بچه های نسل جدید ما که از ما جلوتر هستند. آنها با توجه به آنچه که ما در زمان انقلاب و این سی ساله انجام دادیم، خیلی از ما جلوتر هستند.

وی افزود: محسن به دقت گوش می داد و پیگیر بود ولی این صداقت، خلوص، نجابت و مهربانی و عطوفتش باعث نمی شد که بی تفاوت باشد؛ برای همین هم در برابر بسیاری از پرسش هایی که مطرح می شد قانع کردن او بسیار سخت بود. او به جواب های کلیشه ای که ما بعضا برای اقناع جوان هایمان بسنده می کنیم، کفایت نمی کرد. یکی از اساتید دانشگاه می گفت مغز او خیلی کار می کند و فعال است.

دکتر روح الامینی گفت: محسن خیلی با بی صداقتی مشکل داشت. با دورویی مشکل داشت. صاف و زلال بود و شاید این زلال بودن، شفافیت و خلوصش و این مظلومیتش در این حادثه اخیر، باعث شده که عواطف به سمت او بیشتر سوق پیدا بکند.

مشاور محسن رضایی تصریح کرد: به هر حال با این حادثه ای که پیش آمده، محسن که دیگر بازنمی گردد، انا لله و انا الیه راجعون. ملک از آن خداست، محسن ما را آورد و محسن ما را برد. محسن ما دیگر بر نمی گردد. ولی محسن های مردم را باید دریافت. ما نمی توانیم در این روندی که هست پاسخ گوی بسیاری از نگاه ها و سئوال ها باشیم و نمی توانیم سرافکنده هم بشویم. انقلابی داشته ایم، مردمی داشته ایم، عزت و افتخاری داشته ایم، در این 30 سال ارزش ها و دست آورد هایی داشته ایم، امیدواریم که این ها علو پیدا کرده و جلو برویم. ما نباید درجا بزنیم.

وی اظهار داشت: دغدغه محسن اعتلای این میهن و این کشور و گرفتاری های مردم بود. آزارش به کمترین کسی نمی رسید. اگر به جوانی نوجوانی یا بچه ای کمترین جسارتی می شد برخورد می کرد. بسیار حساسیت داشت. با بچه ها خیلی خوب بود. ما نوه ای داریم که تازه زبان باز کرده بود و محسن ساعت ها به کلمه عموگفتن او دلش خوش بود.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت:  او در جستجوی حقیقت بود و دغدغه داشت. در این بده بستان های مرسوم سیاسی هم خیلی از بی صداقتی منزجر بود. از دورویی، از نفاق، از چیز دیگری بودن و چیز دیگری جلوه دادن. به این مسائل اخیر هم نگاه می کرد و اعتراض داشت، ولی آشوبگر نبود. آزار او به یک حیوان هم نمی رسید، مثلا یک گربه خیابانی روزی از حیاط منزل ما می گذشت و آسیبی به او رسیده بود. محسن گربه را برد درمانگاه دانشکده دامپزشکی نزدیک منزل ما تا او را مداوا کند. آزار این بچه به یک حیوان عبوری هم نمی رسید. خیلی حساسیت و غیرت داشت.

وی تصریح کرد: ولی این بچه سئوال داشت و قانع کردن این بچه ها هم کار سختی است. یعنی ما باید مسیرهایمان را اصلاح کنیم. ما باید با تدبیری بتوانیم امثال محسن ها را قانع کنیم و دریابیم. جواب سئوالات آنها این نیست. این روند هایی که جدا باید اصلاح شود.

روح الامینی در ادامه گفت: خیلی از دوستان ما از نخبگان و از اساتید و مسئولان - آبرویی ما نداریم و هر چه داریم فدای نظام، فدای انقلاب ، فدای مردم، فدای امام، شهدا، اصلا ما قابل مقایسه نیستیم، هیچی نیستیم، محسن ما و همه چیز ما فدای اینها - ولی بالاخره نمی شود اینجوری اداره کرد. نمی شود این گونه دنبال کرد. این گونه صورت مسائل را پاک کنیم. ساده ترین راه حل مسئله هم حذف صورت مسئله است. محسن ما رفت و بر نمی گردد ولی محسن های مردم را باید دریافت.

وی اظهار داشت: بالاخره در این روند هایی که هست در اداره اجتماع در مسائل سیاسی و اینها. البته خب در دوره فتنه و در دوره غبارآلودی شرایط و شاید بشود گفت زهرآلود در برخی مسائل، در ایام فتنه و در ایام فضای زهرآلود و توطئه خارجی، مسائل و متغیرهایی که کنار هم قرار می گیرد، شاید مقداری صحبت کردن و قضاوت کردن کار سختی باشد.

روح الامینی تاکید کرد: من به طور جدی از مظلومیت او (دفاع) و از پایمال شدن خون او جلوگیری خواهم کرد. پیگیری خواهم کرد. اما مسیر من متفاوت خواهد بود. مسیر من مسیری قانونی است، یک مسیر عقلایی است، انشالله خداوند این صبر را به ما داده، این استقامت را داده است. در چارچوب ارزش هایی که به آنها معتقدیم، در چارچوب نظامی که به آن معتقدیم و در چارچوب قانون ها.

وی افزود: ما به نظام اعتماد داریم. ما هنوز به این نظام اعتماد داریم، برخلاف بسیاری که با کمترین مصیبتی به جای اینکه خودشان را کنترل کنند، می گویند ما به این نظام اعتماد نداریم. خیر من به این نظام اعتماد دارم. نظامی که صدها هزار شهید و جانباز و آزاده داده است. نظامی که میلیون ها جوان مستعد مثل محسن دارد که می تواند از جایگاهی، این دست آورد های 30 ساله را به اوجی برساند.

روح الامینی گفت: و ما مطمئنیم انشالله این نظام را باید در مسیری اداره کرد که وضعمان بهتر از الان باشد. خدای نکرده عقب گرد نکنیم، خدای ناکرده بعضی از این فتنه ها و بعضی از این بی تدبیری ها، سوء تدبیر، سوء اداره که لطمات جدی به ما می زند، ما را از مسیر اصلی منحرف نکند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۷
    0 0
    جناب آقای روح الامینی فقدان فرزند دلبندتان رااز طرف همه نسل سومی ها به شما تسلیت عرض نموده و برای شما از درگاه حضرت احدیت صبرجمیل وبرای محسن عزیز غفران و رحمت الهی را مسئلت داریم .
  • رحمان هیهاوند IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای روح الامینی باید ببینید که پسرتان کجا بازداشت بوده و به دست چه کسانی به قتل رسیده است آنگاه بگویی که قبول قانون داری شاید پسرتان با بی قانونی بازداشت شده آنوقت هم میکویی قانون