کرونا، ورود و خروج به گیلان را ممنوع می‌کند؟/ماشین‌های سنگین ارتش به جنگ با کرونا رفت /کرونا را شوخی نگیرید

ایسنا نوشت: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیتی برای ورود و خروج به استان گیلان پیش بینی نشده، در عین حال گفت که از حجم ورودی‌ها به این استان در روزهای اخیر کاسته شده است.

مهرداد لاهوتی، با بیان آنکه متاسفانه گیلان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت سخت‌تری دارد، گفت: در ابتدا نسبت به این استان بی توجهی صورت گرفت و بعد از تعطیلی برخی مدارس خیلی‌ها از قم و تهران که به دنبال محیط امنی می‌گشتند، به گیلان آمدند و این ویروس را به این استان منتقل کردند که این در اثر بی تدبیری‌هایی بوده که صورت گرفته است.

 وی با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به روال طبیعی و شرایط مطلوب و ایده‌آل در مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بتوانیم تا نوروز به روال طبیعی خود برگردیم.

لاهوتی درباره محدودیت یا ممنوعیت رفت و آمد به گیلان نیز گفت: در این زمینه محدودیتی از نظر ورود و خروج ایجاد نشده اما خود مردم متقاعد شده‌اند که سفر نکنند و این بهترین راه است که مردم خودشان به این نتیجه برسند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: نباید همه نگاه‌ها متوجه وزارت بهداشت، پزشکان و بیمارستان‌ها باشد بلکه هر کس باید تلاش کند با رعایت موارد لازم، حافظ سلامتی خود و خانواده‌اش باشد. لاهوتی همچنین شایعه ابتلای خود به ویروس کرونا که پیش از این در برخی سایت‌ها منتشر شده بود را رد کرد.

ضد عفونی معابر قم توسط یگان‌های ارتش

عملیات ضد عفونی کردن اماکن و معابر قم صبح امروز با دستور امیرعسکری مدیریت عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با رمز یا فاطمه الزهرا(س) و یا فاطمه المعصومه(س) آغاز شد.

بنابر گزارش فارس، در این عملیات با استفاده از ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین ارتش حامل مواد ضد عفونی کننده و دارای پیشرفته ترین وسائل رفع آلودگی خیابان های سطح شهر قم شستشو و ضدعفونی خواهد شد.

این گزارش حاکی است این عملیات تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت و برخی از ماشین آلات مرتبط با ضدعفونی کردن معابر و سطح شهر در قم مستقر خواهند شد.

کرونا را شوخی نگیریم

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار در سراسر کشور با موضوع کرونا هستیم که هیچ‌گونه حد و مرزی نشناخته و هیچ حریمی را برای گروه‌های سنی قائل نیست.

بنابر گزارش فارس، وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید خود را بیش از وضعیت فعلی آماده کنیم و در چنین شرایطی تقسیم کار معنایی ندارد چرا که باید همه بخش‌های نظامی، دولتی، خصوصی، عملی همراه همه حوزه بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با کرونا و یکصدا فعال باشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد:‌ همه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، اعم از ارتش، بسیج، سپاه، ناجا و نهادها و سازمان‌های حاکمیتی وارد بخش عملیاتی مقابله با کرونا شده و در حال ضدعفونی کردن مراکز و بخش‌های مختلف هستند و حتی جان برکفان نیروهای مسلح به دنبال ساخت بیمارستان‌های صحرایی هستند.

قربانی گفت: اینکه نیروهای مسلح و نظامیان جهت کمک به دولت به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا احساس وظیفه کرده و وارد این میدان شده‌اند جای تشکر دارد. ضمن اینکه وقتی می‌بینند کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ارتش و سپاه و بسیج در زمینه ساخت ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده با  همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارهای بزرگی انجام داده‌اند جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد:‌ ۸۰ درصد بار مسئولیت مبارزه و جنگ بزرگ مقابله با ویروس کرونا برعهده وزارت بهداشت و درمان است اما به نظر می‌رسد که این وزارتخانه هنوز نتوانسته فضای میدانی را در کشور به دست بگیرد.

قربانی با بیان اینکه هفته آینده پیک شیوع کرونا را در کشور خواهیم داشت، افزود: این موضوع نیازمند تدبیر ویژه است و از همه بخش‌های مختلف و اقشار جامعه می‌خواهم کرونا را شوخی نگرفته و برای شکست آن به صورت عملی وارد شوند نه با شعار.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360915

برچسب‌ها