پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در قزوین

صدیقه ربیعی گفت: تسهیلات ویژه‌ای با همکاری معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری و بانک توسعه تعاون برای زنان سرپرست خانوار و تعاونی‌های مخصوص زنان فراهم شده و آماده پرداخت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تعاونی‌های زنان و زنان سرپرست خانوار که دارای شرایط دریافت این تسهیلات باشند، می‌توانند به دفتر امور بانوان استانداری مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی به وجود ۶۴تعاونی زنان در استان قزوین اشاره و بیان کرد: چهار تعاونی در سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی و ۶۰تعاونی ویژه بانوان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین به ثبت رسیده که می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود ۱۵درصد استفاده کنند.
به گفته ربیعی سهیمه اعتبارات تسهیلات در نظر گرفته شده برای اعطای وام به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در تعاونی زنان، یک هزار و ۵۴۷میلیون ریال است که افراد با داشتن شرایط لازم می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند گردند.
این مسؤول همچنین به اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به مبلغ ۳۰میلیون ریال در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار در استان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در تشریح زنان سرپرست خانوار توضیح داد: زنان همسر فوت کرده، مطلقه، زنانی که همس دارند اما مسؤول معاش خانواده را بر عهده دارند به علت (زندانی بودن همسر، از کار افتادگی، معلولیت، متواری شدن و اعتیاد) و دختران مجرد قطعی (بالای ۴۵سال) به عنوان زنان سرپرست خانوار تعریف می‌شوند.
ربیعی خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار با کسانی است دارای مدارک گواهینامه فنی و حرفه ای است.
استان قزوین دارای ۴۰هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان ۲۰هزار نفر تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =