۶ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کرونا رکود را عمیق تر خواهد کرد؟

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به شرایط اقتصاد در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت:" در حوزه سیاسی باید مراقب باشیم که دشمن از موضوع کرونا سوءاستفاده نکند. ما شاهد هستیم که دشمنان با ابزارهایی که در اختیار دارد و با رسانه‌ها و فضای مجازی، در یک بخش در داخل کشور در حال بزرگ‌نمایی موضوع هستند و جنگ روانی به راه انداخته‌اند و می‌خواهند التهاب در کشور ایجاد کنند."

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره شیوع بیماری کرونا اظهار داشت:" در کل اگر واقعیت‌های اقتصادی را در نظر بگیریم، کرونا روی اقتصاد اثرگذار است. به‌هرحال وقتی که امکان نقل‌وانتقال ویروس در رفت‌وآمدها وجود دارد، خود ما هم جلوی مسافران را می‌گیریم. در رابطه با عراق باید بگویم که ما ۳ میلیون نفر به عراق مسافر می‌فرستیم و ۳ میلیون نفر هم از عراق به ایران می‌آیند؛ یعنی ۶ میلیون نفر. بر این اساس، حجم عظیمی از گردشگر بین ایران و عراق وجود دارد.

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به این‌که ویروس کرونا به عراق هم رفته و هم در ایران وجود دارد، هم عراقی‌ها باید مراقبت کنند و هم ما باید مراقبت کنیم. اگر بتوانیم شیوع ویروس را کنترل کنیم و از نظر بهداشتی بتوانیم مسافران را کنترل کنیم، امکان رفت‌وآمد وجود دارد؛ وگرنه اتوماتیک‌وار گردشگری محدود می‌شود.

آل‌اسحاق گفت: در حوزه روابط داخلی، یک‌سری از تعاملات برهم خورده است. برای مثال، قم قرنطینه عمومی شده و اداره‌ها ۳ ساعت بیشتر کار نمی‌کنند و مدارس را تعطیل کردند. به این ترتیب، اتوماتیک‌وار مردم در اجتماعات کمتر می‌روند و خرید و فروش کمتر می‌شود. در شهرهای دیگر هم این‌گونه است. از سوی دیگر، وزیر بهداشت می‌گوید سفر نروید تا نقل‌وانتقال‌ها ایجاد مساله نکند.

وی افزود: همه این‌ها باعث می‌شود که رکود اقتصادی را عمیق‌تر کند. از سوی دیگر، اگر شیوع بیماری شدت پیدا کند، امکان دارد کارخانه‌ها و تولید را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =