اردوغان دل پوتین را به دست آورد/توافق دو رئیس جمهور بر سر ادلب

منابع خبری روز پنجشنبه گفته‌اند ترکیه و روسیه بر سر «ادلب» سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند.

فارس به نقل از دیلی صاباح گزارش داد: منابع خبری گفته‌اند هنوز جزئیاتی از این توافق در دست نیست. مسئله این توافق در خلال کنفرانس خبری مشترک میان روسای جمهور دو کشور هم علناً اعلام نشده بود. 
هیئت‌های دیپلماتیک روسیه و ترکیه امروز پنجشنبه طی مذاکراتی در مسکو به رایزنی بر سر برقراری آتش‌بس در شمال سوریه پرداختند. 
همچنین خبرگزاری ایرنا از مسکو گزارش داد: سران روسیه و ترکیه پس از سه ساعت به مذاکرات خود در باره ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه پایان دادند.

قرار بود ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در خصوص تنش ‌های بوجود آمده در پی افزایش تحرک تروریست‌ها و مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه در این منطقه به تبادل نظر بپردازند.

در حالی که خبرنگاران همچنان در انتظار کنفرانس خبری سران دو کشور در مسکو هستند اما دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه بعید نداست که دو طرف بیانیه رسمی در خصوص توافقات اخیر خود بدهند.

گفتنی است، ظهر امروز پیش از آغاز مذاکرات، طبق عرف دیپلماتیک، دو طرف لحظاتی در حضور خبرنگاران  به بیان موضوعات مورد بحث در نشست امروز پرداختند.

اردوغان در آغاز این نشست گفت که مذاکرات در مسکو وضعیت ادلب را بهتر و آسانتر می‌کند و از تنش‌ها در این منطقه می‌کاهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: وضعیت ادلب بقدری پیچیده است که مذاکرات مستقیم ما را می‌طلبد.

پوتین سپس کشته شدن شماری از نظامیان ترکیه در شمال سوریه را به اردوغان تسلیت گفت و افزود: نظامیان سوریه، از قرار گرفتن سربازان ترکیه در آن محل اطلاع نداشتند.

وی افزود: در دیدار امروز حتما اوضاع منطقه ادلب و سوریه را بررسی می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که برای روابط کشورش با ترکیه اهمیت فراوان قائل است و به داشتن روابط خوب با این کشور ارج می‌نهد.

310 310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =