۲ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
 شایعات بلای جای گردشگری ارومیه

چندیست اخباری در شبکه های مجازی در مورد اقامت چند مسافر قُمی در بهترین هتل ارومیه منتشر شده که برای چندوچون این ماجرا پرس و جویی انجام دادیم و مشخص شد این اخبار با هدف ضربه زدن به گردشگری استان و شکسته شدن بخش خصوصی در این زمینه است.

به گزارش خبرآنلاین از ارومیه ، مدتیست که هر بار از خواب بیدار می شویم اخبار عجیب و حادثه‌گونه‌ای را در بین اخبار می‌بینیم اخباری چون زمین‌لرزه، سقوط هواپیما، شیوع کرونا در جهان و من جمله ایران، افزایش مبتلایان به کرونا، آمارهای وحشتناک رکود در بین صنف‌های مختلف و ... و امروز در ارومیه اخبار عجیبی مبنی بر پذیرش چند ده نفر مسافر از قم در بهترین هتل استان و چند محل دیگر مرکز استان در بین اخبار خودنمایی کرد.

برای چند و چون این ماجرا سری به نقاط مختلف شهر و بین مردم زدیم و متوجه شدیم این شایعه بخصوص در مورد هتل معروف شهر ارومیه اثر گذاشته و در هر نقطه، گعده‌هایی به بحث و گفتمان در این مورد اختصاص یافته است.

ماجرا چیست؟

اخباری مبنی بر حضور مسافرین شهر قم در ارومیه منتشر شد که ۳ نقطه این شهر را هدف قرار داده بود؛ هتل ۵ ستاره آنا، مجتمع گردشگری باری و مجتمع ساحلی گردشگری چی‌چست.
این خبر در شبکه‌های مجازی مختلف به سرعت در بین گروه‌ها و کانال‌ها و صفحات مختلف دست به دست شد بطوریکه کمتر کسی در شهر از این شایعه خبرنداشت.

در هتل چه خبر است؟

یکی از مدیران این هتل می‌گوید: هتل بصورت شبانه‌روزی توسط بهداشت، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌ها کنترل می‌شود و خود هتل نیز دارای مسئول و بخش بهداشت است و درصورت بروز هرگونه شخص مشکوک در سریع‌ترین زمان گزارش می‌شود.
وی افزوده است: و بعد از شیوع بیماری کرونا، هر شب لابی هتل و یعد از خروج مسافر اتاق‌ها بصورت کامل و با دقت بالا ضدعفونی می‌شود.
وی در مورد شیوه پذیرش مسافر می گوید: هر مسافری که پذیرش می‌شود، ابتدا اطلاعاتش بررسی شده و در سیستم ثبت می‌شود و امکان ندارد مسافری بدون ثبت به هتل بیاید و از آخرین مسافر اهل قم در این هتل مدت‌های زیادی می‌گذرد.

در بازدیدی که از هتل داشتیم بطور نمونه چند اتاق (بطور دقیق ۴ اتاق بصورت رندوم در طبقات مختلف، رستوران، کافی شاپ و استخر بهمراه مجموعه ورزشی) را بررسی کردیم.
با کنکاشی در سیستم ثبت مسافر، مدت‌های مدیدیست مسافری از قم در این هتل پذیرش نشده و طی ۲ روز گذشته مجموعا ۸ اتاق به میهمانانی از جمهوری آذربایجان، تهران، همدان، تبریز و ماکو اختصاص داده که همگی صبح امروز هتل را ترک کرده‌اند.
در طی چند روز اخیر نیز در چندین نوبت عبور از هتل در ساعات مختلف عصر و شب بدلیل حرکت به سمت یکی از مناطق شهر برای کارهای شخصی، جز یک اتاق چراغ دیگری در هتل روشن نبود و نشان می‌داد که تاثیر کرونا در کاهش مسافرت‌ها ملموس است.

چرایی این قضیه

آنطور که بر میآید، عکس منتشر شده هم مربوط ابتدا چند روز قبل در خبر اعزام ۴ اتوبوس از قم به ماهشهر منتشرشد و حالا به هتل آنا منتسب شده که به نظر می‌رسد در راستای ضربه زدن به بزرگترین هتل استان و صنعت گردشگری مرکز استان بوده است و عجیب‌تر آنکه تا این لحظه هیچ عکس مرتبطی در مورد این اتفاق، درحالیکه شبکه‌های مجازی تبدیل به بزرگترین بانک خبری و انتشار اخبار مردمی شده وجود نداشته و تمام اخبار براساس شنیده‌ها و شایعاتی است که در شبکه‌های مجازی در حال چرخش است بدون آنکه یک سند دست اول در این مورد ارائه شود.
شاید مسافرانی از قم به استان و شهر ارومیه سفر کرده باشند ولی آنچه واضح است تا این لحظه تمامی تصاویر به حضور چند خودروی شخصی در شهر ارومیه بوده و تنها یک اتوبوس به مقصد میاندوآب آن‌هم توسط رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اعلام شد که آنهم از پلیس راه به مبدا "قم" باز گردانده‌شد.

شاید این کار ضربه زدن به وجهه این هتل و صنعت گردشگری استان باشد که ابتدا مهم‌ترین محل اقامتی آن مورد هدف قرار بگیرد و سپس بقیه نقاط استان.

سکوت مسئولین و پاسخ مسئول غیر مرتبط

در سکوت این روزهای مسئول اصلی گردشگری استان، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

در پی انتشار اخباری مبنی بر ورود هموطنانی از شهرستان قم به ارومیه و اسکان در مراکز اقامتی این شهر از سوی اکانتهای مجهول الهویه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، به اطلاع شهروندان محترم می رساند اینگونه اخبار و مطالب از اساس کذب و بی اساس بوده و تنها با هدف برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی منتشر می شود.
از همشهریان عزیز انتظار می رود تا به مطالب اینچنینی در فضای مجازی و آنهم بدون منبع و از سوی افراد مجهول الهویه کوچکترین اهمیتی نداده و از مراجع متولی و ذی ربط نیز در اسرع وقت انتظار بررسی اینگونه موضوعات و شناسایی برهم زنندگان آرامش روانی جامعه می رود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =