۲۸ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
اخبار تأیید نشده درباره مرگ شاه عربستان

ایرنا نوشت: در حالی که طی دو روز گذشته دستگیری سه شاهزاده عالی رتبه سعودی ، موضوع سرکوب مخالفان "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان را بار دیگر به صدر اخبار منطقه آورد، برخی فعالان شبکه های اجتماعی از وخامت حال سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی خبر می دهند و شماری هم از مرگ وی سخن گفته اند .

علاوه بر صفحات چهره های سیاسی در فضای مجازی، رسانه های رسمی نیز از مرگ سلمان بن عبدالعزیز خبر می دهند و می گویند دستگیری شاهزاده ها و مقامات با نفوذ به بهانه خیانت، پیرو این واقع رخ داده است.

بیشتر بخوانید: چرایی بازداشت مدعیان سلطنت /ولیعهد جوان بازی تاج و تخت را آغاز کرده است؟

به نوشته پایگاه الوطن، قائم مقام شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان در رشته توییت هایی درباره علت بازداشت ولیعد سابق توسط بن سلمان نوشت و افزود که پزشکان دیوان پادشاهی عربستان پیش از این گزارش داده بودند که وضعیت ملک سلمان هر روز رو به وخامت می رود و به روز شمار افتاده است.

وی در این توییت ها نوشت که انتظار می رفت که محمد بن سلمان باردیگر همانند سال ۲۰۱۷ اقدام به بازداشت شاهزاده های سعودی بکند و سناریوی هتل ریترز کارلتون بار دیگر تکرار شود.

 "غاده عناب"، روزنامه نگار اردنی در توئیتی ادعا کرد که اعلام رسمی خبر مرگ سلمان بن عبدالعزیز، به تعویق افتاد تا جایگاه محمد بن سلمان به عنوان شاه جدید تثبیت شود.

به گفته وی، بازداشت شماری از شاهزادگان بلندپایه سعودی هم در همین چارچوب صورت گرفته است.

 یک منبع بلند پایه  پیش از این به روزنامه القدس العربی گفت که "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی با عبور از خط قرمزهای خانواده سلطنتی این کشور، "احمد بن عبدالعزیز" عموی خود و «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین عربستان که او نیز از نوادگان بنیانگذار حکومت عربستان و از افراد میانه رو در سیاست این کشور است را دستگیر کرد و این دستگیری‌ها ممکن است با وخامت اوضاع سلامتی "سلمان بن سلطان" مرتبط باشد.

وی با اشاره به اینکه این بازداشت‌ها در پی نگرانی از سلامتی ملک سلمان  که از آلزایمر پیشرفته رنج می‌برد، انجام شده، تصریح کرد: بن سلمان نتوانسته بسیاری از مسائل سیاسی و امنیتی در عربستان را کنترل کند، بنابر این به هر کس که به او شک کند، اینگونه برخورد می‌کند. 

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ۲ سال و نیم پیش تعدادی از شاهزادگان این کشور را به بهانه مبارزه با فساد دستگیر کرد که مهمترین آنها پسر " بن طلال " بود.

این دستگیری ها به " بازداشت هتل ریترز " معروف شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    83 0
    اگر این اتفاق بیفته قطعا عربستان به هم میریزه و به جز اختلاف در دربار و شاهزادگان باید منتظر قیام شیعیان و نیز اقدامات حوثی های یمن نیز بود.
    • آرام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      7 0
      تحلیلی در حد ارتباط گوزن و شقایق!
    • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
      0 0
      آرام باش آرام جان. چرا عصبی میشی؟ نکنه از دوستان و مریدان محمد بن سلمان هستی؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    59 0
    روزهای بدی در انتظار عربستان هست.به زودی سر بن سلمان هم به زیر آب میکنن.و مدت زمامداری در عربستان به چند ماه تنزل پیدا میکند. در آستانه ظهور حضرت ولیعصر هستیم.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
      0 0
      دوباره سوء استفاده از نام امام زمان .
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    75 0
    لعنت بر آل سعود جنایتکار
  • هدایت باستی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    22 0
    انشاالله د مرگ این ملعون باشیم۰خبر مرگ این خبیث بشارت ظهوره
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    15 0
    باید یمنی ها در این فرصت باقی مانده سریع با قبایل جنوبی یمن متحد شده ضمن دادن سهمی به انان در تعیین استانداران سریع شهرهای جنوبی یمن مثل عدن لحج و ابین را به هم بریزد
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    باید موشکهای پدافندی سهند1،2،3 که همان استرلا یا سام 7 روسی است را باید هر طوری است به یمنی ها برسانید آمریکایی ها فکر می کنند اینها را از روسیه خریده اند یا صالح بطور مخفیانه اینها را خریده است تکنولوژی اش را هم به یمنی ها بدهید
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    98 0
    ایران باید خود را به برخی شاهزادگان سعودی نزدیک کرده و افراد نزدیک و میانه رو را متحد نماید
  • حبیب ملاکریمی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    خیلی مفیدومورداستفاده ازاخبارهای مناسب