وزیر خارجه عربستان سعودی در آستانه روز سراسری خشم علیه دولت این کشور هشدار شدیداللحنی به انقلابیون سعودی داد.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، شاهزاده "سعود الفیصل " در اظهاراتی شدیداللحن علیه مخالفان دولت این کشور گفت که گفت‌وگو بهترین راه برای ایجاد تغییر در عربستان سعودی است، نه برپایی اعتراضات.

وی که در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزارت خارجه در مکه مکرمه صحبت می‌کرد، نسبت به هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داد.

وزیر خارجه عربستان که از اوضاع نابسامان منطقه و کشیده شدن آن به عربستان سعودی به شدت نگران است، گفت که تغییر از طریق شهروندان عربستانی و نه از طریق دستان خارجی محقق خواهد شد، او با تندی ابراز داشت که دست کسانی که به سوی این کشور دراز شود را قطع خواهد کرد.

این اظهارات در شرایطی مطرح شد که فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز را حق مردم عربستان دانسته بود.

سعود الفیصل تظاهرات مسالمت‌آمیز در کشور را فتنه‌انگیزی و تفرقه نامید و ضمن اعلام اینکه دولت عربستان دولتی است که شریعت اسلامی را پیاده می‌کند، به فتوای سخیف برخی از روحانیون وهابی در زمینه تحریم تظاهرات علیه دولت‌های اسلامی استناد نمود.

وی با رد کشیده شدن تظاهرات مردمی به عربستان سعودی گفت که دلایل ناآرامی‌ها در کشورهای مختلف ضرورتا یکی نیست، وی ابراز عقیده کرد که هر کشور خصوصیات خود را دارد و با دیگر کشورها متفاوت است.

حسنی مبارک رئیس‌جمهور مخلوع مصر نیز چند روز پیش از سقوط دولتش گفته بود که شرایط کشورها با هم متفاوت است و مصر با تونس قابل مقایسه نیست، وی وجود انقلابی مانند تونس در مصر را غیر ممکن دانسته بود.

در آستانه روز خشم ملت عربستان و تشدید تدابیر امنیتی در این کشور، شیخ "عبدالرحمن السدیسی " امام و خطیب مسجد الحرام با اعلام حمایت از بیانیه وزارت کشور عربستان مبنی بر جلوگیری از برگزاری تظاهرات و تجمع، تظاهرات ملتهای عربی را حرام اعلام کرد.

فردا روز سراسری خشم علیه دولت سعودی است و قرار است تظاهرات گسترده ضددولتی در شهرهای مختلف این کشور برگزار شود، مسئولان سعودی با اعلام آماده باش، 25 هزار تن از نیروهای امنیتی و ارتش را در شهرهایی که احتمال برگزاری تظاهرات در آن وجود دارد، مستقر کرده است. همچنین اتاق عملیات ویژه‌ای از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی وزارت کشور برای کنترل تحولات و فرماندهی نیروها تشکیل شده است.

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید باقرزاده IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    به فرموده امام ما از هر که بگذریم از سعودی نمی گدریم وهابی های بی دین چون حمایت امریکای وحشی رو دارن شدن مدافع حقوق بشر و دمکراسی دارن اونوقت ما اگه یه بوتوم بگیریم رو سر یه ضد انقلاب حقوق بشر رو نقض کردیم فکر کردن مردم دنیا نفهمند یا خودشون رو به نفهمی زده اند باید از شیعیان عربستان حمایت کنیم تا این حکومت دیکتاتور هم نابود بشه مگه اونا کمک صدام نکردند ماهم باید کمک مردم عربستان کنیم تا ازاد بشن
  • رضا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    "به فتوای سخیف برخی از روحانیون وهابی در زمینه تحریم تظاهرات علیه دولت‌های اسلامی استناد نمود." اينو خوب گفتي
  • مردم IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    فرزندان معاویه ...
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    جالب بيد!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    ایشالا این یکی هم سرنگون میشه
  • این هم حرفی است IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    خداوندا ترا به خون پاک شهدایمان قسمت می دهم که مردم مسلمان و باغیرت عربستان را قوی گردان تا بتوانند این خون خواران سعودی را بردارند .
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    آسیاب به نوبت