مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران به ۶۰۶ نفر رسید سفر به مازندران ممنوع

بر اساس آمار وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان کرونا در مازندران از ۳۰۱ نفر به ۶۰۶ نفر افزایش پیدا کرد.

 به گزارش خبرآنلاین ازمازندران ؛ بر اساس آمار وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، تعدا مبتلایان کرونا در مازندران از ۳۰۱ نفر به ۶۰۶ نفر افزایش پیدا کرد.بر اساس این آمار، شتاب ابتدا به کرونا در مازندران حداقل افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و در مازندران در هر ساعت حداقل ۲۵ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.مهمترین اقدام همگانی و مردمی برای کاهش شتاب ابتلا به کرونا در کشور، پیشگیری از ابتلا به آن با ماندن در خانه و قطع کردن زنجیره اتصال به بیماران کرونا و یا محیط‌های آلوده است.
در واقع شهروندان باید بدانند تا زمانی که خطر مرگ، آنها را در منزل تهدید نمی‌کند، از خانه خارج نشوند و اساسا باید موضوع مهمتری از حفظ جان وجود داشته باشد که یک فرد حاضر به ترک منزل و حضور در اماکن عمومی شود.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در تازه ترین خبرها از ابتلای مردم به ویروس کرونا گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵هزار و ۸۲۳ نفر رسید.
وی با بیان اینکه ۶۰۶ نفر از مردم مازندران به این بیماری مبتلا شدند، افزود: مازندارن با ۶۰۶ مبتلا به یکی از استان‌هایی تبدیل شده که بیشترین شیوع را دارند لذا به مردم توصیه می‌کنیم از سفر به شهرهای شمالی پرهیز کنند.
سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اعلام اینکه این روزها پیک ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران تلقی می‌شود، تنها راه حل برای غلبه بر این ویروس را رعایت هشدارها و عدم خروج از منزل بیان کرد و بار دیگر از مردم خواست در خانه بمانند.
وی افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به ۲۴ ساعت قبل دو برابر بیشتر شد.
علی محمد شاعری رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز معتقد است که با توجه به اینکه مازندران در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد نیاز به امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده است چرا که استان با کمبود این امکانات روبه روست و هرچه سریع‌تر باید این امکانات در اختیار استان مازندران قرار گیرد.
وی افزود: وزارت بهداشت شبانه روز تمام وقت خود را برای انجام وظایف ذاتی و کمک به سلامت مردم گذاشته و در این راستا باید برای افزایش مراقبت های فردی اقدامات سختگیرانه تری را به مرحله اجرا دربیاورد.
مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران بر این باورند که بی‌توجهی به هشدارهای مصوبات پدافند زیستی و مقابله با کرونا در استان که براساس وضعیت استانی نسبت به ویروس کرونا تصمیم‌گیری می شود، باعث می شود تا کنترل این ویروس در استان دشوار شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1361746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =