رهبران سیاسی عراق با شمخانی دیدار کردند /از عمار حکیم تا نوری المالکی و حیدرالعبادی

ایرنا نوشت: «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سفر دو روزه خود به عراق بعد از ظهر یکشنبه با شخصیت های مختلف و نمایندگان گروه های سیاسی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل دفتر سید «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق انجام شد، شخصیت هایی مانند نوری المالکی، حیدر العبادی، هادی العامری، فالح الفیاض و سید عمار حکیم حضور داشتند.

گفت و گو در مورد مسائل سیاسی روز عراق و منطقه از جمله محورهای این دیدار بود.

دریابان شمخانی شنبه شب وارد فرودگاه بغداد شد و امروز یکشنبه با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی و «مصطفی الکاظمی» رئیس سازمان اطلاعات عراق دیدار و گفت و گو کرد. 

آماده انتقال تجربیات به عراق در زمینه مبارزه با کرونا هستیم

همچنین به گزارش مهر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که شب گذشته به بغداد سفر کرد، بعدازظهر امروز (یک‌شنبه)  در دیدار  «جعفر علاوی» وزیر بهداشت عراق درباره همکاری دو کشور برای مقابله با بیماری کرونا مذاکره کرد.

در این دیدار که در محل اقامت شمخانی برگزار شد، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تجربیات و دانش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و ریشه کنی بیماری‌های واگیر، آمادگی کشورمان  برای کمک به مردم و دولت عراق در مبارزه با بیماری کرونا را اعلام کرد.

۲۷۲۱۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362157

برچسب‌ها