بی‌اعتمادی، عامل اضطراب مردم در روزهای کرونایی

محمدرضا سرگلزایی روان‌پزشک در گفت‌وگویی با خبرآنلاین علل اضطراب به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا سرگلزایی روان‌پزشک گفت: بخش زیادی از اضطراب مردم ناشی از عدم اعتماد و عدم وجود همبستگی اجتماعی است، از سویی آدم‌ها وقتی در شرایط دشواری مثل جنگ یا فجایع طبیعی قرار می‌گیرند بیشتر از احساس تنهایی و سردرگمی می‌ترسند. با بی‌اعتمادی‌های به وجود آمده این احساس‌ها تشدید شده است.

او افزود: از طرف دیگر مردم به رسانه ملی و منابع خبری اعتمادی ندارد، همین فضای بی‌اعتمادی باعث می‌شود مردم ندانند از چه جایی می‌توانند خبر بگیرند به همین دلیل به هر خبری، هر رسانه‌ای و هر فیلم منتشر شده در فضای مجازی توجه می‌کنند، این سردرگمی خود یکی از منابع استرس است.

او توضیح داد: از سویی در سال‌های گذشته بخاطر برخی سیاست‌گذاری‌ها سازمان اجتماعی و همبستگی اجتماعی به وجود نیامده است. بخاطر همین موضوع ما جهت‌یابی مشخصی نداریم و دچار سردرگمی هم هستیم. فکر کنم، اولین اقدامی که سیاست‌مدارها باید انجام بدهند عذرخواهی از مردم است و به نوعی باید صداقت خود را اثبات کنند، همچنین از کارشناسان و دانشمندان مستقل دعوت کنند که برای آگاهی‌رسانی به مردم به رسانه فراگیر کشور دسترسی داشته باشند و نظراتشان را بر حاکمیت و بخش‌های مربوط به مدیریت این بیماری اعلام کنند تا اعتماد به رسانه ملی برگردد.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =