فعالیت ۲۵۸کانون فرهنگی هنری مساجد دراستان سمنان

حجت الاسلام موسوی از فعالیت ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری مساجد شامل ۱۶۳ کانون شهری و حدود ۹۵ کانون روستایی با بیش از ٢١ هزار عضو در استان سمنان خبرداد.

 به گزارش خبرآنلاین از سمنان ؛ حجت الاسلام«سید علی موسوی»در سمنان با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: هدف از تاسیس این کانون ها، احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد،تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور، مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان، جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و نیز برنامه ریزی برای نگهداری کودکان و نوجوانان در مساجد است.

 با اشاره به اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبق اصول و سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تنظیم و اجرایی شده اظهارداشت: حضور مردم در مساجد با تخصص ها و توانایی های مختلف فرصت بسیار مغتنمی است که کادر مدیریتی کانون می تواند برایش برنامه ریزی کند و از ظرفیت آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه فعالیتهای کانون های فرهنگی هنری با توجه به انجام شدن آن توسط نیروهای خودجوش مردمی دارای صرفه اقتصادی و تاثیرگذاری بیشتر وماندگارتر در مخاطب است که به چابکسازی، آماده سازی و خلاق سازی نیروهای مردمی کمک می کند.

حجت الاسلام موسوی فعالیت های بدون برنامه و بدون در نظر گرفتن شرایط زمان، مکان و به دور از خلاقیت و استاندارد را تأثیرگذار ندانست وافزود: این قبیل برنامه ب منابع را هدر می دهد و حتی ممکن است نتایج معکوس نیز داشته باشد بنابراین اگر ما بخواهیم یک کانون زنده و فعال را داشته باشیم و تأثیرگذاری آن را مشاهده کنیم باید با برنامه ریزی و فکر ساختار آن را پی ریزی کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح ها و برنامه ها نیازمند هزینه و اعتبار نیست بلکه احتیاج به فکر و اندیشه و مشارکت و خلاقیت دارد ادامه داد: اصلی ترین وظیفه کانون های مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تربیت دینی و قرآنی است.

وی موسوی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار داشت: بهترین تعریف از کار فرهنگی به فرموده رهبری معظم انقلاب، تربیت افرادی مومن به مبانی انقلاب و نظام، مومن به فرهنگ اسلامی، خوشبین و خوش روحیه است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه وظیفه این کانون ها آموزش نیست یادآور شد: طبق قرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب و تربیت دینی کودکان و نوجوانان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه به ایجاد و فعالیت ۱۶۲ کتابخانه مسجد و ۴۵۰ مرکز طرح تلاوت نور نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶ خانه نور و ۲۷ کانون ویژه شامل کانون تخصصی مصلی، دانشگاه و ... در استان سمنان فعال است.

وی اذعان داشت: ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر عضو ثبت شده این کانون ها در استان تحت پوشش فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =