قبل از ۳۰ بهمن هیچ مورد ابتلا به کرونا در قم ثبت نشده است/مردم تا اطلاع ثانوی به قم سفر نکنند

استاندار قم با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در استان، تا پیش از ۳۰ بهمن بر اساس احتمال و پیش بینی شرایط ناشی از شیوع کرونا در چین بوده است گفت: به محض اثبات نخستین مورد مثبت کرونا در قم بدون هیچ ملاحظه‌ای با وجود اینکه انتخابات در پیش بود اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شد.

 به گزارش خبرآنلاین از قم ؛  بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که پیش از ظهر امروز در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فضای قم‌هراسی ایجادشده در کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در قم به معنای این نیست که شیوع این بیماری از این شهر صورت گرفته است.

وی خواستار عدم انتخاب قم به عنوان مقصد سفر یا محل توقف تا اطلاع‌ ثانوی شد و با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از سفرهای نوروزی اطلاع‌رسانی صورت گرفته و فرهنگ‌سازی شود خاطرنشان کرد: البته در خصوص ایجاد محدودیت در مبادی ورودی و سخت‌گیری لازم برای سفر به شهر قم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به اقدام برخی استان‌ها نسبت به ایجاد ممنوعیت تردد  گفت: این کار درست نیست و ما هم قائل به انجام چنین کارهایی نیستیم البته باید هشدارهای لازم داده شده تا هموطنان قم را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت استان بنایی بر این ندارد که اقدامی در راستای تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها انجام دهد گفت: در شرایط کنونی این انتظار وجود دارد که با نظارت کامل الزامات بهداشتی در این مکان‌ها رعایت شود که اگر همکاری لازم صورت نگیرد چاره‌ای جز تعطیل کردن آنها نداریم.

تقویت استفاده از ظرفیت های مردمی

سرمست اتحاد و همبستگی عمومی و توجه به اقدامات پیشگیرانه را لازمه کاهش نرخ شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: انتظار ما از ابتدای کار بر این بوده که مردم همکاری و همراهی داشته و قرنطینه خانگی انجام شود که در این زمینه هنوز شاهد همکاری خوبی نبودیم و تا زمانی که این کار انجام نشود زنجیره شیوع ویروس قطع نخواهد شد.

وی کمبود برخی اقلام حفاظت فردی برای کادر درمانی را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه این موضوع اولویت پیگیری مدیران استان است افزود: یکی از ضرورت‌های شرایط فعلی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و تلاش داریم در این راستا با همکاری مردم بتوانیم طی یکماه آینده مهار ویروس را در استان محقق سازیم.

استاندار قم با اشاره به بسیج تمام ظرفیت های استان برای مقابله با کرونا، فعال شدن خیرین، بخش خصوصی، گروه های مردمی و موکب های اربعین حسینی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی را مورد توجه قرار داد و گفت: مجتمع یاوران مهدی نیز با ظرفیت ۷۰۰ تخت به عنوان مرکز قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا و افراد در حال بهبود مشخص شده است.

تکذیب شیوع کرونا قبل از ۳۰ بهمن

وی با رد این مطلب که قبل از ۳۰ بهمن مورد مشکوک به کرونا در قم مشاهده شده است اظهار کرد: انتشار نامه‌ای منتسب به دانشگاه علوم پزشکی در فضای مجازی دستاویزی برای رسانه‌های خارجی شده که اعلام کنند قبل از ۳۰ بهمن در قم موارد ابتلا وجود داشته که اعلام نشده اما این مساله اساسا کذب است.

سرمست با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در استان، تا پیش از ۳۰ بهمن بر اساس احتمال و پیش بینی شرایط ناشی از شیوع کرونا در چین بوده است افزود: به محض اثبات نخستین مورد مثبت کرونا در قم بدون هیچ ملاحظه‌ای با وجود اینکه انتخابات در پیش بود اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شد.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود اتباع خارجی به شهر قم تصریح کرد: نیروی انتظامی باید نسبت به هدایت اتباع خارجی که به قم سفر کرده‌اند اقدامات لازم را انجام داده و پیگیری شود تا مسافران اتباع خارجی که مقصد سفر قم دارند از سفر آنها ممانعت به عمل آید.

استاندار قم با تاکید بر حضور چشمگیر نیروهای مسلح به ویژه سپاه در کمک‌رسانی و انجام اقدامات لازم در خصوص مقابله با کرونا، به اتفاقات روزهای اخیر در خصوص تعطیلی و کاهش ساعات کار ادارات اشاره کرد و گفت: مدیریت استان همچنان معتقد است که باید اجتماع در ادارات به حداقل ممکن برسد البته این مساله هم وجود دارد که نمی‌توانیم خدمت به مردم را تعطیل کنیم.

سرمست با تاکید بر اینکه تصمیم استان برای تعطیلی شنبه با هماهنگی ستاد ملی انجام شده بود اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه استان های دیگر هم اقدام به تعطیلی روز شنبه کردند و برخی استان ها نیز در برخی محورهای ورودی خود محدودیت هایی اعمال کردند دولت وارد عمل شده تا برای تعطیلی به صورت واحد تصمیم‌گیری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =