آغاز برداشت توت فرنگی در سیستان و بلوچستان

ایرنا نوشت : مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت توت فرنگی از سطح ۱۰۹ هکتار از باغات باور مناطق جنوبی این استان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین ، اردشیر شهرکی اظهار داشت: ۱۳۹ هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت توت فرنگی اختصاص دارد که ۱۰۹ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های خاش، زاهدان و منطقه سیستان عمده مناطق کشت توت فرنگی در این استان به حساب می‌آید.

وی افزود: برداشت توت فرنگی با گرم شدن هوا تا اوایل سال آینده ادامه دارد.

ن به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
ه‌ماینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =