۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در کرمان/اپیدمی کرونا در استان کرمان استقرار پیدا کرده است

ایرنا نوشت : سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان را اعلام کرد.

دکتر "مهدی شفیعی" عصر امروز سه شنبه ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب قطعی ۴ مورد در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان به ۴۰ نفر رسید.

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح گروه سنی این افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: حجم نمونه هایی که در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به دستمان رسیده، بسیار زیاد بوده که در این راستا مجبور شدیم طی دو نوبت آزمایش ها را انجام داده تا بتوانیم جواب ها را زودتر اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: از ۴ مورد مثبت جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، سه مورد آقا با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و یک مورد خانم در گروه سالمندان با حدود ۷۰ سال سن را داشته ایم.

شفیعی درباره پراکندگی این مبتلایان در سطح استان کرمان نیز گفت: یک مورد مربوط به شهرستان رفسنجان و بقیه موارد (۳ مورد) مربوط به بیمارستان های زیر مجموعه شهرستان کرمان بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی قطعی جدیدی نداشته ایم افزود: حال عمومی بیماران مبتلایان به ویروس کرونا نسبتا خوب است و یک مورد نیز در بخش ICU قرا دارد که حال این فرد نسبت به روزهای گذشته چندان تغییری نکرده و وضعیتش مثل گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه با رصد موارد مثبت اعلام شده در استان کرمان در این هفته، دیگر رد و پای سفرها در این موارد جدید دیده نمی شود، افزود: رصد افراد مبتلا به ویروس کرونا نشان می دهد دیگر ویروس کرونا در استان کرمان به شکل بومی شده و این اپیدمی در استان کرمان استقرار پیدا کرده است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =