رضایت سرمربی شمشیربازی سابر از سقوط تیمش در رنکینگ جهانی

پیمان فخری سرمربی شمشیربازی سابر از سقوط دو پله ای تیمش در رنکینگ جهانی ناراحت نیست. برعکس آن را خواسته خودش می‌داند.

مهری رنجبر:هدفی طبق تاکتیکی که برای المپیک دارد تا تیمش با دست پر از توکیو برگردد.رویایی که با آن سر کرده است.فخری حتی اعتراف می کند خودش از بچه ها خواسته مقابل آمریکا و فرانسه شکست بخورند.شاید برای خیلی ها این اظهار نظر فخری عجیب باشد اما بد نیست بدانید که شمشیربازی هم مثل خیلی از رشته ها تاکتیک های زیادی در جدول و رنکینگ دارد و بدون شک پیمان فخری بیش از هر کس دیگری از این موضوع آگاه است.او هدفمند دارد کاری می کند که تیم ایران در رنکینگ صعود نکند.باید به پیمان اعتماد کرد،چرا که هدفی که او دارد قطعا در آینده،یعنی در المپیک به داد شمشیربازی ایران خواهد رسید.حرف های خواندنی سرمربی تیم ملی شمشیربازی را در زیر می خوانید:


* تیم ملی سابر با هشتمی جام جهانی لوکزامبورگ ، در رنکینگ  جهانی هم دو پله سقوط کرد. این سقوط بد نیست؟
نه. این هدفم بود.در واقع هشتمی در جام جهانی ترفند تاکتیکی  برای المپیک است. ما می خواهیم در المپیک  با رنکینگ خاصی شرکت کنیم. ما می دانیم چه تیم هایی راحت تر مقابل ما می بازند و برد چه تیم های راحت است. مثلا شکست  آلمان و کره سخت است  ،اما مجارستان را راحت تر می بریم. بنابراین به بچه ها گفتم لازم نیست آمریکا و فرانسه را هم شکست دهند.


*با این حساب تیم در جام جهانی مجارستان هم شرکت نمی کند؟
نه. چون نیازی نداریم. حتی ممکن است برای  جام جهانی مادرید هم  در قسمت تیمی  شرکت نکنیم تا رنکینگ تیمی ما صعود نکند. ما می خواهیم با رنکینگ 6 یا 7 به المپیک برویم. رنکینگ بالا را نمی خواهیم.


*پس با این حساب از نتیجه بچه ها راضی هستید؟
بچه ها در انفرادی فوق العاده کار کردند. صعود دو شمشیرباز ایرانی  از جمع 170 نفره به جدول 16 تایی خوشحال کننده بود. کار علی پاکدامن و محمد فتوحی عالی بود. علی ایراهیموف روس را برد و با اختلاف یک امتیاز مقابل رشتنیکوف روسی باخت. به هر دحال بچه ها بعداز 15 روز تمرین در اروپا بدون مربی در قسمت تیمی مسابقه دادند و خوب از پس حریفان برآمدند. حتی خودم به بچه ها گفتم آمریکا و فرانسه را نبرند. نتایج تیم در قسمت تیمی همانی بود که من می خواستم.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =