۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۰۲

عبدالله جاسبی: ما حاضریم بخش مهمی از آموزش و پرورش را یکجا تحویل بگیریم

هادی نیلی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که در چهار سال گذشته همیشه یکی از هدف‌های تخریبی محمود احمدی‌نژاد و حامیان او بوده است، با به‌ رخ‌کشیدن وضع فعلی آموزش و پرورش، اعلام آمادگی کرد که مجموعه تحت‌ مدیریتش بخش مهمی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را به عهده بگیرد.

عبدالله جاسبی، روز گذشته گفت: دانشگاه آزاد بهترین الگوی اصل 44 را بی‌سروصدا ارائه کرده و آموزش و پرورش هم برای آینده راهی ندارد جز اینکه تربیت‌دانش‌آموزان را به بخش غیردولتی بدهد و ما حاضریم بخش مهمی از آموزش و پرورش را یکجا تحویل بگیریم.

این عرض‌اندام رئیس کهنه‌کار دانشگاه آزاد البته بی‌جهت نبوده است. او در بیستمین گردهمایی رؤسای مراکز آموزشی و فرهنگی سازمان مدرسه‌های دانشگاه آزاد اسلامی (سما) سراسر کشور سخن می‌گفت؛ مجموعه‌ای از مدرسه‌های غیرانتفاعی که به گفته جاسبی 18 سال پیش «آقای رفسنجانی که آن زمان رئیس‌جمهور کشور بود و برای کاستن از بار سنگینی که بر دوش آموزش و پرورش بود»، فعالیت خود را آغاز کردند تا اولین نمونه‌های مدرسه‌های غیرانتفاعی پس از انقلاب اسلامی باشند.

یکی از مواردی که محمود احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخاباتی سال 84 بر آن دست گذاشت، فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بود. او مدیریت این دانشگاه که در آن انتخابات از رقیب اصلی احمدی‌نژاد یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمایت می‌کرد را به فساد مالی و مدیریتی متهم کرد. پس از رأی‌آوردن، احمدی‌نژاد به حمله‌های لفظی‌اش به جاسبی و دانشگاه آزاد ادامه داد اما این حمله‌ها همچون تهدیدهای او به افشای نام مفسدان اقتصادی و دیگر وعده‌های عامه‌پسند عاقبتی پیدا نکرد.

حالا باید دید با این وضع در گل مانده وزارت آموزش و پرورش و آن عتاب‌های پیشین احمدی‌نژاد، پیشنهاد جاسبی برای تحویل‌گرفتن بخش مهمی از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش چه اندازه از سوی دولت دهم جدی گرفته می‌شود؛ پیشنهادی که نمی‌توان به‌سادگی نادیده‌اش گرفت. این دکتر  جاسبی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =