قطعه‌ کردن مرغ ممنوع/ با متخلفان برخورد می‌کنیم

فارس نوشت : مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ممنوعیت قطعه‌ کردن مرغ در همدان به دلیل کنترل بیماری کرونا خبر داد و گفت:‌ در صورت مشاهده قطعه‌ کردن مرغ در مغازه با متخلفان برخورد می‌کنیم.

محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه نگرانی مردم از انتقال ویروس کرونا از دام به انسان اظهار کرد: این ویروس در حال حاضر از دام به انسان منتقل نمی‌شود؛ ممکن است شباهت بین این ویروس و ویروس موجود در خفاش باشد اما در حال حاضر موضوع انتقال به انسان مطرح است.

وی تاکید کرد:‌ کرونا هیچ ارتباطی به گوشت و لبنیات ندارد و به هیچ عنوان سبب آلودگی گوشت، مرغ و لبنیات نمی‌شود اما گوشت و مرغ به شکل ثانویه می‌توانند آلوده باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ادامه داد: این یعنی کسی که بیماری کرونا دارد و ویروس را از خود دفع می‌کند با گوشت و مرغ سروکار داشته باشد و در نتیجه، ویروس روی گوشت بنشیند و به شکل ثانویه باعث آلودگی شود.

 وی بیان کرد: در این راستا بخشنامه‌ای در استان ابلاغ شده که تمام دست‌اندکاران در کشتارگاه‌ها، مراکز قطعه‌بندی، بسته‌بندی، تولید، توزیع و عرضه موظفند هم کارکنان را از لحاظ سلامت زیر نظر داشته باشند که اگر کسی مشکوک به بیماری بود به علوم پزشکی معرفی کنند و تمام آنها دارای کارت سلامت باشند و هم حین کار دستکش، ماسک و وسایل حفاظت فردی استفاده شود.

رسولی با اشاره به اینکه ورودی مراکز قطعه‌ و بسته‌بندی گوشت تب‌سنجی برای کارکنان انجام می‌شود گفت: در مراکز عرضه نیز بخش‌نامه اجرا می‌شود و افراد حتما باید ماسک و دستکش استفاده کنند و این  موضوع در بازرسی‌ها مورد توجه است.

وی از ممنوعیت قطعه‌ کردن مرغ داخل مغازه‌ها و مراکز عرضه مرغ به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امکان خطر آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد این اقدام انجام شده و خوشبختانه اتحادیه مرغداران نیز در این زمینه همکاری لازم را داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود:‌ مردم از طریق شماره ۱۵۱۲ اگر شکایتی نسبت به تخلفات مراکز دارند به ما اطلاع دهند تا هرچه سریع‌تر رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گوشت‌ها باید حتما به صورت کامل پخته و مصرف شود تاکید کرد: مردم حتما شیر را بجوشانند و مصرف کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =