۲۵۰ هکتار از ورودی و خروجی شهرهای استان نهالکاری می شود کانون‌های شیوع بیماری کرونا را خواهیم بست

استاندار کردستان گفت: امسال در ورودی و خروجی شهرهای استان ۲۵۰ هکتار نهالکاری انجام خواهد شد.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا با حضور در سه مراسم نهالکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در سنندج ضمن تقدیر از تمامی دستگاههایی که برای ایجاد فضای سبز در استان تلاش می کنند، اظهار داشت: سال گذشته ۴۰ هکتار نهال کاری در استان انجام شد و امسال این میزان به ۲۵۰ هکتار در ورودی و خروجی همه شهرستانهای استان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز و درختکاری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، تاکید کرد: برای گسترش بیشتر درختکاری هم از اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد و تلاش می کنیم از منابع ملی نیز اعتباراتی را به این منظور دریافت کنیم.
مرادنیا افزود: امروز در سنندج علاوه بر نهالکاری پنج هکتاری در دامنه آبیدر و نهالکاری ۲۰ هکتاری در تپه پیر چنار، عملیات نهالکاری ۴۵ کیلومتری در ورودی و خروجی شهرهای استان آغاز شد.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به شیوع بیماری کرونا و راههای مقابله با آن نیز اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی از مباحث اصلی است که مردم باید به جد مورد توجه قرار دهند.
وی به درخواست برخی اقشار برای ایجاد قرنطینه شهرهای استان اشاره کرد و یادآور شد: قرنطینه شهرها در هیچ جای کشور اتفاق نیفتاده و اصولا قرنطینه شهرها موضوع ساده ای نیست چرا که زندگی روزمره مردم استان را با اختلال جدی روبرو می کند.
استاندار کردستان تاکید کرد: مردم باید علاوه بر جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از حضور در اماکن سربسته و اجتماع های گوناگون پرهیز کنند.
مرادنیا بیان کرد: ما در همه جای استان کانون های انتشار کرونا را تعطیل خواهیم کرد کما اینکه مدارس، دانشگاهها، اماکن ورزشی و مکان های دیگری نیز تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه در استان وضعیت سقز به لحاظ درگیری با بیماری کرونا از همه شهرهای دیگر جدیتر است، اذعان داشت: در سقز بازار تعطیل شده و از فردا امکان تعطیلی اماکن دیگری نیز وجود دارد.
استاندار کردستان در پایان ضمن تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان، تلاش آنان را عاشقانه و ستودنی ارزیابی کرد و گفت: در ورودی شهرهای استان تیم های پزشکی مستقر خواهند شد تا علائم مسافران احتمالی کاملا بررسی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =