نمازهای جماعت مساجد اهل سنت سیستان و بلوچستان تعطیل شد

ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی نمازهای جماعت مساجد اهل سنت استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از سیستان بلوچستان ؛ ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی نمازهای جماعت مساجد اهل سنت استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

به استحضار مردم شریف و متدین زاهدان می‌رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت بحرانی و قرمز از سوی مسئولان و استرس شدید و از طرفی هشدار دست‌اندرکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هر نوع تجمع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی منجر به شیوع ویروس کرونا و بروز فاجعه در منطقه خواهد شد، علمای اهل‌سنت شهر زاهدان طی نشست مشورتی که برگزار شد پس از بحث و تبادل نظر و با تاکید بر اینکه اسلام دین یُسر و آسانی است و حرج و سختی در آن نیست، به این جمع‌بندی رسیدند که فرضیت نماز جمعه در چنین شرایطی از عهده مردم ساقط شده است و تا زمانی که این وضعیت بحرانی باقیست مردم به جای نماز جمعه، نماز ظهر را در خانه‌ها اقامه کنند.

همچنین در این شرایط تاکید حضور برای نماز جماعت یومیه از نمازگزاران ساقط است و افراد می‌توانند در خانه نماز بخوانند. به محض فروکش کردن شدت بحران، إن‌شاءالله نماز جمعه باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد. این تصمیم علمای دین به‌خاطر حفظ سلامتی نمازگزاران و همه شهروندان عزیز اتخاذ شده و هیچ نوع اغراض دیگری در این تصمیم دخیل نیست و در پایان تاکید می‌شود مردم با توکل بر الله تعالی تمامی هشدارهای پزشکی را مدنظر قرار دهند و از برگزاری یا شرکت در هر نوع تجمعات(عروسی، تعزیت، پرسه‌داری و رفتن به بازارها و اماکن شلوغ) به شدت پرهیز کنند. از همه شهروندان عزیز تقاضا می‌شود در منازل خود بمانند و مشغول ذکر الله تعالی، توبه، تضرع، تلاوت قرآن و صدقات باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =