اجرای ۵ نمایش با عنوان «من قاسم سلیمانی هستم»

فارس نوشت: کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در سال آتی گفت: همه برنامه ها منوط به اجازه وزارت بهداشت برای اجرای نمایش است که در صورت غیر مجاز بودن به زمان دیگری موکول خواهد شد.

هفته هنر انقلاب در فروردین ماه ۹۹ نیز برنامه ریزی شده که البته زارعی عنوان کرده در صورت باز شدن فعالیت های هنری ـ فرهنگی این هفته را فروردین گرامی خواهند داشت و در غیر این صورت برنامه ها به زمان نزدیک تر دیگری موکول خواهد شد.

درباره برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته، جدول اجرای حوزه هنری و سایر فعالیت ها با کوروش زارعی به گفت وگو نشستیم.

*در ایام بیکاری یا کم کاری هنرهای نمایشی و تعطیلی سالن ها این روزها  در چه حال و برنامه ای هستید؟  می بینیم که جلسات خود را کم و بیش برگزار می کنید آیا برنامه های سال آتی ریخته شده  و آیا هفته هنر انقلاب در حوزه سال آتی برپا خواهد شد؟

-درست است که این روزها اجراهای نمایشی حوزه هنری تعطیل شده اما ما کارهایمان را تعطیل نکردیم و کارها و برنامه های خودمان را داریم و این روزها هم مشغول برنامه ریزی برای کارهای هفته هنر انقلاب هستیم حال ببینیم سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهدشت ما چه دستوری صادر می کند وآیا اجازه هفته هنر انقلاب را با این وضعیت شیوع بیماری کرونا به ما خواهند داد یا خیر.

تاریخ هفته هنر انقلاب ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه است ما پنج نمایشنامه تئاتر خیابانی با موضوع حاج قاسم سلیمانی براساس قصه های مستند و داستان شخصیت های واقعی به نویسندگی مرتضی شاه کرم آماده کردیم که انشاالله این آثار قرار است به زودی چاپ شوند و اگر هفته هنر انقلاب برگزار شود در این هفته رونمایی خواهد شد.

به غیر از این هم ما این پنج نمایشنامه را به ۳۲ استان فرستادیم تا تولید شوند و در هفته هنر انقلاب تحت عنوان «من قاسم سلیمانی‌ام» اجرا شود.

الان خیلی گروه ها در سراسر کشور در حال آماده سازی کار هستند تا اگر مجوز اجراها در هفته هنر انقلاب به لحاظ بهداشت و درمان بدهند همزمان در سراسر ایران در این تاریخ گفته شده هر استان پنج گروه بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ گروه نمایشی نه فقط در مراکز استان بلکه شهرستان های هر استان هم اجرا خواهند داشت.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =