وزارت بهداشت آمریکا از وخامت اوضاع در این کشور خبر داد

فارس نوشت: به دنبال تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در ۴۰ ایالت آمریکا، یک مقام ارشد وزارت بهداشت این کشور در جلسه کنگره هشدار داد که وضعیت شیوع این ویروس «بدتر خواهد شد».

 مدیر «مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» آمریکا ضمن تاکید بر اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا ۱۰ برابر آنفلوانزای فصلی است، درباره بدتر شدن شیوع کرونا در آمریکا هشدار جدی داد. 

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، آنتونی فائوچی پزشک مطرح آمریکایی و مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» این کشور در جلسه روز چهارشنبه کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا اظهارنظر کرد.

 فائوچی مدیر مرکز فدرالی است که وظیفه سازمانی آن رهبری و نظارت بر تحقیقات در حیطه آلرژی و بیماری‌های واگیردار است. موسسه تحت امر این پزشک برجسته آمریکایی یکی از اعضای «موسسات ملی بهداشت آمریکا» و زیر مجموعه وزرات بهداشت این کشور است.

وی در این جلسه خطاب به قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا درباره بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در این کشور بشدت ابراز نگرانی کرد و هشدار داده است.

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا گفت: «کشندگی (ویروس کرونا) ۱۰ برابر بیشتر از آنفلوانزای فصلی است».

فائوچی مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» آمریکا


به گفته فائوچی، میزان کشندگی آنفلوانزای فصلی حدود ۰.۱ درصد (یک دهم درصد) است اما میزان کشندگی کرونا حدود یک درصد است.

یکی از قانونگذاران عضو کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در این نشست از فائوچی سوال کرد، آیا شما احتمال می‌دهید که (شیوع) کرونا در آمریکا بیشتر شود؟

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «بله همینطور است» (شیوع کرونا بیشتر خواهد شد).

اظهارات این پزشک شناخته شده و مقام آمریکایی درباره بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا در کشورش در حالی مطرح شده که هم اکنون از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا ۴۰ ایالت با کرونا درگیر شده‌اند.

طبق آخرین خبرها از شیوع کرونا در آمریکا، تاکنون ۱۳۳۶ تن به این ویروس مبتلا شده و در مجموع ۳۸ نفر جان باخته‌اند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =