در روزهای ممنوعیت سفر به دلیل بیماری کرونا برخی بی توجه به هشدارها به فکر پر کردن جیب های خود هستند.

در این روزهای کرونایی سفر ممنوع است . ممنوعیت سفر از سوی ستاد ملی پیشگیری و مدیریت کرونا برای مراقبت از مردم و جلوگیری از گسترش کروناویروس در ایران مطرح شده است. در این میان عده ای از مردم به این هشدارها توجه نمی کنند و در کنار آنان ،ویلادارانی هم هستند که به جای توجه به سلامت هموطن و همشهری هایشان به جیب خود توجه دارند.

مردم از ترس کروناویروس از خانه هایشان بیرون نمی‌آیند. اما در مقابل هستند کسانی که با تعطیلی دانشگاه و مدارس جاده را به ماندن در خانه ترجیح دادند و بیشتر مقصد این سفرها استان‌های ساحلی است. هیچ شهری قرنطینه نشده و مردم شهرهای شمالی تصمیم گرفتند راه‌های ورودی شهرهایشان را مسدود کرده و پلاک‌های غیربومی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. مسئولان مدتی کوتاه ورود به شهرهای شمالی را ممنوع اعلام کردند، اما این ممنوعیت دیری نپایید و پس از چند روز لغو شد.

بخشی از مدیریت بر عهده دولت است و بخشی دیگر مسئولیت مدنی و اجتماعی مردم است. اما سوال این است که اگر مردم شهرهای شمالی جایی برای اجاره به مسافران ندهند آیا مسافران به این شهرها سفر می‌کنند؟ با وجود موج برخوردهای تنها، مردم شهرهای شمالی خانه‌های خود را به مسافران اجاره می‌دهند. درست است که برخی به توصیه‌های بهداشتی توجهی ندارند و شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور را برای سفر نشانه گرفته اند، اما به نظر می‌رسد مردم این شهرها نیز باید کمی از جیبشان قیچی کنند و به سلامتی شان وصله بزنند.

مسئولان (استانداران و فرمانداران) بسیاری از این استان‌ها اعلام کردند که برای عید پذیرای مسافران نخواهند بود. این اعلام به صورت ابلاغیه در دستور کار هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی قرار گرفته و آن‌ها هیچ مسافری را نمی‌پذیرند. اما اقامتگاه‌های غیررسمی و بومی مسافران را می‌پذیرند و ویلاهای خود را با قیمت‌های نجومی به آن‌ها اجاره می‌دهند.منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

256263

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364055

برچسب‌ها