آیا غذا می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد؟

سازمان بهداشت غذای اروپا از نزدیک در مورد وضعیت شیوع بیماری کروناویروس (COVID-۱۹) که تعداد زیادی از کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است، نظارت می کند.  در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی اینکه مواد غذایی عامل انتقال ویروس هستند وجود ندارد.

دانشمند ارشد این سازمان، مارتا هوگاس، اظهار داشت: "تجربه های شیوع بیماری های قبلی ازویروس هایی شبیه با کرونا، مانند سندروم سارس و مرس، نشان می دهد که انتقال هیچکدام از آنها از طریق مصرف مواد غذایی انجام نشده است. در حال حاضر نیز، هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق مواد غذایی وجود ندارد. "

 مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای اروپایی گفته است که در حالی که حیوانات در چین منبع احتمالی عفونت اولیه بودند، درحاال حاضر ویروس از فردی به فرد دیگر گسترش می یابد. (به طور عمده قطرات ناشی از سرفه یا عطسه عامل انتقال هستند)

کرونا

 دانشمندان و مقامات در سراسر جهان بر شیوع ویروس نظارت می کنند و هیچ گزارشی از انتقال از طریق مواد غذایی گزارش نشده است. در رابطه با ایمنی مواد غذایی، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه های احتیاطی از جمله توصیه های پیروی از اقدامات بهداشتی خوب در حین کار و تهیه مواد غذایی مانند شستن دست ها، پختن گوشت به طور کامل و جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذاهای پخته و پخته نشده را صادر کرده است.

منبع : چمدان

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =