درخواست بخش خصوصی: تجهیزات مقابله با کرونا را از لیست تحریم خارج کنید

رئیس اتاق ایران و رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی، مساعدت این نهاد بین‌المللی و جامعه جهانی را برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه خواستار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC باید در زمینه دسترسی ایران به تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا تلاش کند گفت: نهادهای بین‌المللی می‌توانند در شرایط تحریم‌ها نقش خود را برای کنار زدن تهدیدهای سیاسی ایفا کنند.

وی افزود: همانگونه که به‌خوبی اطلاع دارید سازمان بهداشت جهانی برای برخی از کشورها و مناطق دنیا، به‌دلیل انتشار ویروس کرونا که یک اپیدمی جهانی است، وضع فوق‌العاده اعلام کرده است. امروز وضع جهانی، بیش از هرزمان دیگری، بر ضرورت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تجهیز توانمندی‌های فنی جهت کمک به کشورهای گرفتار ویروس کرونا تاکید می‌کند.

رئیس اتاق ایران گفت: متاسفانه در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در معرض گسترده این بیماری بوده لذا در مسیر مبارزه جدی بر علیه این بیماری فراگیر قرار دارد و در این راه نیازمند هرنوع کمک برای کاهش انتشار و نابودی آن در سطح کشور است.

 شافعی خطاب به رئیس اتاق بازرگانی بین المللی افزود: معتقدیم که این اتاق به‌عنوان یک سازمان و موسسه شناخته شده بین‌المللی، می‌تواند نقش موثری در این شرایط ایفا کند. از این رو انتظار می‌رود که جنابعالی اقدامات و ترتیبات لازم را با هماهنگی فعالان اقتصادی بین‌المللی و اعضای محترم ICC برای مشارکت در مبارزه علیه انتشار و نیز نابودی این بیماری فراگیر، از طریق فراهم آوردن و تامین نیازهای پزشکی و درمانی از قبیل تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به‌عمل آورید.

وی ادامه داد: مبارزه علیه این بیماری در سطوح منطقه‌ای و جهانی، نه‌تن‌ها مساعدت به مردم ایران است بلکه با کنترل و نابودی این ویروس، از انتشار بیشتر آن در منطقه و جهان جلوگیری به‌عمل خواهد آمد. این در حالی است که تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، شرایط تهیه اقلام و لوازم مورد نیاز پزشکی و بهداشتی را مشکل کرده است.

۲۲۳۲۲۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =