بیش از یک میلیون آمریکایی در خطر مرگ بر اثر کرونا هستند/آخرین آمار از تعداد مبتلایان

فارس نوشت: یک مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا هشدار داد با توجه به عدم کنترل ویروس کرونا در این کشور احتمالاً بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

 «اندی اسلاویت» مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا پیش‌بینی کرد به‌دلیلی کوتاهی دولت «دونالد ترامپ» در جلوگیری از شیوع بیماری «کووید-۱۹»، احتمالاً بیش از یک میلیون نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.

اسلاویت روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: «در حال حاضر کارشناسان انتظار دارند به‌دلیل عدم جلوگیری از شیوع ویروس و این‌که حتی نمی توانیم برای آن تست بگیریم، بیش از یک میلیون نفر در آمریکا جان خود را از دست بدهند».

او در ادامه نوشت: «این به عنوان یک فاجعه بزرگ قابل پیشگیری در زمینه سلامت عمومی ثبت خواهد شد. تلاش خواهم کرد چیزهایی که در تماس‌های مختلف در طول روز درباره آنچه در حال رخ دادن است فهمیده‌ام، به هم ربط دهم».

«آنتونی فائوچی» رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» در آمریکا نیز امروز (جمعه) گفت، سیستم‌های تست کرونای وزارت بهداشت این کشور جوابگوی نیازهای موجود نیستند. او پیشتر نیز ضمن تأکید بر اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا ۱۰ برابر آنفلوانزای فصلی است، درباره بدتر شدن شیوع کرونا در آمریکا هشدار جدی داد.

مقامات آمریکایی همچنین روز جمعه از ابتلای 135 نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا خبر دادند تا مجموع آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 1832 نفر برسد.

همچنین بر اساس آخرین آمار، تعداد تلفات این ویروس در آمریکا به 41 نفر رسیده و 31 نفر نیز بهبودی خود را بدست آورده‌اند.

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که بامداد امروز «ایمی اکتون» رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرده که میزان ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت در حال حاضر از 100 هزار نفر فراتر رفته است که این میزان 1 در صد از کل ساکنین این ایالت را تشکیل می‌دهد.

«آنتونی فائوچی» رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» در آمریکا روز جمعه گفت، سیستم‌های تست کرونای وزارت بهداشت این کشور جوابگوی نیازهای موجود نیستند

فائوچی در مصاحبه با تلویزیون «سی‌بی‌اس»  درباره بازدهی سیستم تست ویروس کرونا در آمریکا گفت: «همان‌طور که دیروز گفتم در اکنون وضعیت درماندگی قرار داریم. سیستمی که در حال حاضر مورد استفاده قرار دارد برای محدوده مشخصی از پاسخ به این شیوع طراحی شده است. این سیستم برای شیوع بسیار گسترده‌تر ویروس در سراسر کشور طراحی نشده است».

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    0 0
    حتما از مقامات دوران اوباماست. اگه کرونا بیوتروریسم آمریکا علیه ماست پس چطور یک میلیون آمریکایی رو میکشه؟!