به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت:کارفرمایان با مرخصی کارگران دارای شرایط خاص موافقت کنند، کارفرمایان با مرخصی کارگران دارای شرایط و بیماری خاص به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان اسماعیل غنیان اظهار داشت: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر کارگری در قالب قانون کار یا تامین اجتماعی از مرخصی استعلاجی طولانی مدت که قرنطینه نیز از مصداق‌های استعلاجی تحت درمان محسوب می شود، استفاده کند در این شرایط قرارداد به حالت تعلیق درآمده و مشمول استفاده از تسهیلات صندوق و بیمه بیکاری از طریق سازمان تامین اجتماعی می شود.

غنیان بیان کرد: تمام مدتی که یک فرد با تایید پزشک معتمد و کمیسیون سازمان تامین اجتماعی تحت درمان باشد حقوق او تا زمانی که به کار برگردد، از طریق صندوق و بیمه بیکاری پرداخته می شود.

وی یادآور شد: طبق قانون کار، زمانی که مرخصی استعلاجی ۶ روز تعیین شده فرد با گواهی می تواند از تسهیلات کار کارگاهی استفاده کند اما اگر بیشتر از ۶ روز شود دیگر امکان حضور کارگر در کارگاه نیست بنابراین قرارداد به صورت تعلیق درآمده و حقوق و مزایای این فرد توسط سازمان تامین اجتماعی فراهم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تاکنون شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی استان گزارش نشده است.
طبق آخرین آمار اعلامی درظهر امروز جمعه، ۳۶۲ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.
طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که در هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1364470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =