۵ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
شیوه‌ای جدید برای ناامید کردن مردم

فارس نوشت: کارشناس حوزه رسانه گفت: رسانه های خارجی تلاش می کنند نوعی «توهم توطئه» را بر ای مردم ایجاد کنند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب های ناشی از این بیماری می پردازند.

سارا میرقاسمی کارشناس حوزه رسانه با اشاره به نقش رسانه و مردم در بحران بهداشتی مربوط به کرونا اظهار داشت: در عصرحاضر، سرمایه های اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشوری هستند؛ سرمایه های اجتماعی شامل مردم جامعه ، افکار عمومی و میزان اعتمادی است که که آحاد جامعه نسبت به مسئولین و رسانه های داخلی هر کشوری دارند و یکی از مهمترین مسایلی که این روزها سرفصل رسانه ها را به خود اختصاص داده  بیماری کرونا وراه های مقابله و پیشگیری آن است.

وی افزود: مسأله ای که نقل مجلس رسانه ها در شرایط فعلی شده است و رسانه های خارجی تلاش می کنند با پمپاژ خبری بی اعتمادی داخلی را نسبت به مسئولین و رسانه های داخلی ایجاد کنند و به نوعی سرمایه های اجتماعی کشور ما را به مخاطره بیاندازند، بطوری که شاهد هستیم اخبار مربوط به بیماری کرونا سرفصل خبر ها را به خودش اختصاص داده است.

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه های خارجی تلاش می کنند نوعی «توهم توطئه» را بر ای مردم ایجاد کنند که کشور ایران و رسانه های رسمی و داخلی قابل اعتماد نیستند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب های ناشی از این بیماری می پردازند که  باعث به مخاطره افتادن "امنیت روانی" افراد جامعه می شود.

وی ادامه داد: این روزها که فراغت از شغل، مدرسه و دانشگاه و به وجود آمدن اوقات فراغت بیبشتر  باعث شده "حساسیت رسانه ای" ما در مورد این بیماری بیشتر شود و حتی چند برابر گذشته زمان بیشتری به استفاده از رسانه ها و غوطه ور شدن درفضای مجازی اختصاص دهیم و درنهایت موجی از اضطراب در مورد این بیماری از طریق رسانه ها جریان پیدا کند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توهم توطئه NL ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    مردم اگر صداقت ببینند ، اگر کار ببینند ، اگر رفاه داشته باشند پدر جد رسانه بیگانه هم نمیتونه بی اعتمادی ایجاد بکنه ! ولی اخبار ۲۰:۳۰ و خبرگزاری فارس که تا همین چند روز قبل سردم دار بی اعتمادی به دولت و اصلاح طلبان بودند فیلم و گزارش می ساختن ، حالا حرف تز عدم اعتماد و تئوری توطئه میزنن ؟ کارهاتون متناقض نیست ؟ مردم زلزله زده ، سیل زده ، رو برید ببینید چه قول هایی داده شده و انجام نشده ، برید جازموریان و سیستان و بلوچستان بینید ، در مورد کرونا هم شما و خبرگزاری های میگفتن اصلا کرونا شانتاژ خبری دشمن ، بعد گفتید ایران نیومده ، بعد گفتید خوب اومده ولی جزیی اومده ، بعد گفتید پرواز های ماهان لغو شدن ولی بیش از ۵۵ پرواز انجام شد ، تا صبح میتونم خبر تای متناقضتون رو بشمارم ! وقتی انگشتت رو به سمت کسی میگیری برای متهم کردن ، ۳ انگشت به سمت خودته ، یکبار بنشینید و ببینید چرا مردم بی اعتماد شدن ! یکبار صادق باشید و دنبال دشمن نباشید و بپرسید چرا مردم بی اعتماد شدن و جذب کانال های خبری بیگانه میشن ؟ چرا شایعات رو باور میکنن !