پایانه های مسافربری استان البرز ضد عفونی می شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: تیم های بهداشتی برای ضدعفونی کردن پایانه های مسافربری استان البرز تشکیل و مستقر می شود.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز و به نقل از مهر، سیدمحمد حسین مرعشی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور از جمله استان البرز اقداماتی جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس در بخش حمل نقل کالا و مسافر استان انجام شده است، اظهار کرد: به عنوان نمونه با تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل کالا و مسافر جلساتی برگزار و آنها را مکلف کرده‌ایم تا اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع کرونا ویروس را انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به عملیات ضدعفونی پایانه‌های مسافربری استان البرز و همچنین پایانه بار کارخانه سیمان آبیک، ادامه داد: به طور پیوسته این پایانه‌ها ضدعفونی می‌شود، ر کنار این اقدامات عملیات گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس‌های بین شهری نیز مکرر صورت می‌گیرد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه شرکت‌های مسافربری نیز موظف شده‌اند تا در کنار تأمین مواد ضدعفونی کننده، تهیه دستمال کاغذی و تدارک ماسک به تعداد کافی را نیز در دستور کار قرار دهند، عنوان کرد: مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌ها باید در داخل هر اتوبوس موجود باشد تا اگر از میان مسافران حتی یک نفر با علائمی شبیه کرونا مواجهه شد از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای آن مسافر استفاده شود و در ادامه این مسافر در اولین توقفگاه به محل مناسب انتقال داده می‌شود.
مرعشی با این توضیح که به شرکت‌های مسافربری تاکید شده تا اصول بهداشتی در سطح اتوبوس‌ها و همچنین ترمینال‌های مسافربری توسط رانندگان، مهمانداران و کمک راننده‌ها رعایت شود، افزود: مواد غذایی نیز که در طول سفر میان مسافران توزیع می‌شود باید طبق رعایت دستورالعمل بهداشتی باشد.
وی با این توضیح که شرکت‌های مسافربری موظف به عدم سرویس دهی به افراد با علائم مشکوک به کرونا ویروس شده‌اند، عنوان کرد: در این خصوص با دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هماهنگ شده‌ایم و نمایندگانی از تیم‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری استان مستقر شده‌اند و تمامی مسافران با نظارت این مسئولان بهداشتی قبل از ورود به اتوبوس‌ها کنترل و چک می‌شوند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به انجام بازدید مستمر یک تیم کنترلی از سطح پایانه‌های مسافر و بار استان البرز، گفت: به شرکت‌های مسافربری توصیه شده که هنگام فروش بلیت از مبادله وجه نقد استفاده نکنند و پرداخت هزینه سفر از مسافران تنها از طریق دستگاه‌های کارت خوان انجام شود، شرکت‌های حمل و نقل بار نیز به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام انجام هرگونه تبادلات مالی مکلف شده‌اند.

مرعشی در خصوص میزان حجم سفر مسافران از طریق اتوبوس‌های بین شهری در قیاس با روزهای قبل از شیوع کرونا ویروس، گفت: در این زمینه کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته‌ایم و این کاهش شدید برای سفر به تمامی مقاصد است.

وی با تاکید بر اینکه پروانه فعالیت شرکت‌های مسافربری تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی به طور اتوماتیک تمدید شده تا نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند، افزود: استفاده از اثر انگشت نیز به هنگام مراجعه حضوری رانندگان برای تمدید کارت هوشمند حذف شده است.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز بنرهای آموزشی در سطح پایانه‌ها نصب شده است و امور اجرایی در سالن اعلام بار کارخانه سیمان آبیک نیز بدون نیاز به حضور رانندگان و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مرعشی در پاسخ به اینکه سال‌های قبل در چنین روزهایی پیش فروش بلیت‌های اتوبوس ویژه سفرهای نوروزی را داشتیم در چنین شرایطی امسال این فرآیند چگونه است، گفت: در این زمینه امسال فروش بلیت به دلیل کاهش تقاضا توسط بسیاری از شرکت‌های مسافربری بر روی سایت‌ها اعلام نشده است.
وی با تاکید به بازدیدی که از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی زیر مجموعه راهداری و حمل و نقل عمومی انجام شده است، افزود: عملیات ضدعفونی در این مجتمع‌ها به طور پیوسته صورت می‌گیرد، رانندگان اتوبوس‌ها نیز موظف هستند تنها در مقابل این مجتمع‌های خدمات رفاهی که مورد تأیید ما هستند توقف کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تاکید کرد که عملیات سوخت گیری اتوبوس‌ها نیز توسط متصدیان جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود و رانندگان برای سوخت گیری از اتوبوس‌ها پیاده نمی‌شوند.
مرعشی در بخش دیگری با اشاره به بازیده‌ای مستمر از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان البرز نیز گفت: پرداخت هزینه انجام خدمات توسط دستگاه‌های کارت خوان، رعایت دستور العمل هایبهداشتی از جمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای تمامی پرسنل، ضدعفونی تمامی سطوح و تجهیزات، جلوگیری از ازدحام جمعیت در هنگام پذیرش مراجعان و صدور برگه معاینه فنی و همچنین استفاده از کاور در زمان انجام معاینه فنی داخل خودروها از جمله مواردی است که باید در این مراکز رعایت شود.
وی همچنین افزود: کارت سلامت رانندگان سیستم حمل و نقل جاده‌ای نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ به صورت اتوماتیک تمدید می‌شود و نیاز به اخذ استعلام از سازمان تأمین اجتماعی نیست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =