هشدار دادستان کیش به شایعه پراکنان کرونا در فضای مجازی کیش

عباسی دادستان کیش نسبت به انتشار برخی اخبار غیر موثق در خصوص ویروس کرونا در جزیره و سلب آرامش شهروندان به شایعه پراکنان فضای مجازی کیش هشدار داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش،  محمد عباسی دادستان جزیره کیش ، درباره انتشار برخی اخبار و شایعات غیر موثق در خصوص ویروس کرونا در فضای مجازی جزیره  گفت : دادستانی جزیره کیش تمام موارد و اخبار مرتبط با این موضوع را رصد نموده و اگر مواردی نیز از طریق سیستم های امنیتی و انتظامی نیز به ما گزارش شود مطمئنا پیگیری و برخورد لازم را خواهیم داشت .
وی در ادامه افزود: دادستانی کیش تمامی اخبار و گزارش‌های مربوط به این ویروس و مبتلایان آن را از باب حفظ حقوق عامه به دقت رصد می‌کند و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و شفاف توسط دستگاه‌های متولی به منظور جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و شایعات است.
عباسی در ادامه افزود : متأسفانه بسیاری از  اخبار منتشره در فضای مجازی درباره بیماری کرونا بصورت شایعه و تایید نشده از سوی مراجع ذیربط از جمله وزارت بهداشت می باشد و ضروری است ساکنین جزیره کیش نیز به اینگونه شایعات در فضای مجازی توجه ننموده و اطلاعات و اخبار لازم را از مجاری قانونی و رسانه‌های رسمی و معتبر دنبال نمایند. فلذا مواردی که مشمول بحث شایعه و تخریب فضای عمومی و آرامش مردم بوده و با اخبار رسمی تطبیق نداشته باشد به عنوان شایعه و نشر اکاذیب محسوب گردیده و بدون اغماض با منتشر کنندگان این گونه اخبار برخورد لازم انجام خواهد گردید.
عباسی در ادامه با هشدار به شایعه پراکنان فضای مجازی کیش تاکید نمود : خط قرمز سیستم قضایی جزیره امنیت و آرامش ساکنین آن می باشد و انتشار هرگونه شایعه غیر موثق که موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد یاس و ناامیدی در جزیره گردیده و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار نماید ، از دیدگاه این دادستانی انتشار این اخبار بر اساس قانون، نشر اکاذیب و جرم است.
دادستان جزیره کیش در ادامه اظهار داشت: با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا، ضروری است دستگاه‌های متولی از جمله صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس اقدام کنند و نکات بهداشتی صحیح و علمی را به مردم آموزش دهند و آحاد جامعه نیز این موارد را رعایت نمایند.
این مقام قضایی جزیره در پایان ضمن هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب هم که اقدام به احتکار و یا گرانفروشی برخی اقلام بهداشتی در کیش نموده اند گفت : متاسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده و... نموده اند و به این افراد هشدار داده می‌شود که این موضوع مهم نیز در دستور کار قرار داشته  و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =