رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد؛ آمار فوتی های کرونا در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هشت تن در این استان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در امر اطلاع رسانی انتخابات استان همدان گفت: تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده که از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه هستند، ۵۱ نفر نیز در بیمارستان ها استان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تمامی جانباختگان این استان به جز یک نفر، بالای ۷۰ سال سن داشتند، خاطرنشان کرد: در استان همدان یک هزار و ۲۰۰ تخت فعال برای بستری بیماران پیش بینی شده و هشت هزار تخت قرنطینه نیز علاوه بر تخت های موجود برای شرایط اضطراری پیش بینی شده است.

دکتر حیدری با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی به کرونا از طریق بیمارستان ها انتقال می یابد، افزود: کادر بهداشت و درمان بیمارستانی، بیشتر از مردم در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: ۱۵ هزار نیروی بسیج برای مقابله با این ویروش آموزش دیدند و ۲۳ مرکز بهداشتی به همراه ۶۰ خط تماس ۳۱۴۳ از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به مردم خدمات و مشاوره ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۵ درصد از تکالیف در حوزه کنترل و پبشگیری و مقابله با کرونا در خارج از بهداشت و درمان است، اظهار داشت: در خوشبیناته ترین حالت اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۰۰ درصد وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند تنها  ۲۵ درصد کارها پیش می رود، لذا در این خصوص نیاز به همت همگانی است.

حیدری مقدم یادآور شد: کشور چین برای مقابله با ویروس کرونا پویش در خانه بمانیم را راه اندازی کرد یعنی نمی توان با رفتار سلیقه ای و کدخدامنشی بیماری را رفع کرد بلکه باید با توجه به نکات بهداشتی و خارج نشدن از منزل این ویروس را شکست داد.

وی نقش رسانه ها را در کنترل ویروس کرونا بسیار مهم دانست و تاکید کرد: رسانه ها حتی به دورترین نقاط هم نفوذ دارند و گاهی می توان با یک خبر منفی جامعه را مشوش کرد و یا با اخبار صحیح امید را به جامعه تزریق کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =