ایرنا نوشت: در حالیکه انتقادات داخلی به عملکرد ولیعهد سعودی و نخست وزیر انگلیس در مقابله با شیوع "ویروس کرونا" در کشورهایشان اوج گرفته، "محمد بن سلمان" و "بوریس جانسون" در باره تلاش های بین المللی برای مبارزه با این ویروس و لزوم اتحاد جامعه بین الملل در مقابله با آن گفت و گو کردند.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، بن سلمان در گفت و گوی تلفنی با جانسون بر اهمیت بررسی ابزارهای ممکن برای هماهنگی همکاری بین المللی در این زمینه و در چارچوب گروه بیست (G۲۰) که عربستان در سال جاری میلادی ریاست آن را بر عهده دارد، تاکید کرد.

ولیعهد سعودی همچنین افزود که کشورش تصمیم دارد تلاش های کشورهای G۲۰ را برای وضع سیاست های لازم جهت مبارزه با ویروس کرونا، کاهش بار اقتصادی آن و محقق کردن راه حل های پزشکی برای پیشگیری و درمان هماهنگ کند.

وزارت بهداشت عربستان در آخرین آمار از ثبت ۲۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا خبر داد که ۱۴ مورد از آنها مصری و بنگلادشی و ۷ تن آنان سعودی ساکن منطقه شرقی هستند و علاوه بر آنها یک شهروند زن سعودی که از فرانسه و یک شهروند مرد سعودی که ز ایتالیا وارد عربستان شده اند، نیز از جمله افراد مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

آمار فوت شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس نیز با افزایش دو برابری در دو روز گذشته به ۲۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت انگلیس با اعلام این آمار همچنین عنوان کرد که تعداد مبتلایان به این ویروس نیز از مرز یک هزار نفر تجاوز کرده و به یک هزار و ۱۴۰ نفر رسیده است .

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در  این کشور اعلام کرد.

وزارت بهداشت چین بامداد دوشنبه اعلام کرد که با شناسایی ۱۶ مورد جدید به ویروس کرونای جدید موسوم به "کووید-۱۹"، مجموع مبتلایان به هشتاد هزار و ۸۶۰ تن رسیده است.

از آغاز شیوع ویروس کرونای جدید در چین، شمار جان باختگان این بیماری در این کشور به ۳ هزار و ۲۱۳ نفر رسیده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =