۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
پلمب ۲۰ واحد خبازی متخلف

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان گفت: در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۲۰ واحد خبازی متخلف در استان پلمب شدند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، « حجت بیرانوند» افزود: ۱۲۸۱ بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده که در این بازرسی‌ها ۲۰ واحد مشمول پلمب بودند و ۳۵ واحد خبازی مشمول تشویق شدند.

وی عنوان کرد: سهمیه ۵۹ خبازی را به دلیل تخلفات مختلف نظیر کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و... قطع کردیم.

 بیرانوند گفت: اطلاعیه‌ای به تمام واحدهای خبازی استان مبنی بر رعایت الزامات بهداشتی که در خبازی که باید در مقابل ویروس انجام شود ابلاغ کردیم.

 وی با اشاره به ارزیابی بهداشتی خبازی‌های استان، اظهار کرد:  تیم‌های ارزیاب بهداشتی برای این مهم ایجاد کردیم و از ظرفیت حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و صمت لرستان در برخی روزها بهره بردیم.

بیرانوند اظهار کرد: این ارزیابی به اشکال مختلف انجام شد؛ چک لیستی را درست کردیم و کم و کاستی‌ها در این چک لیست لحاظ می‌شد.

وی افزود: چنانچه مشکل حادی نباشد به خبازی تذکر می‌دهیم و چنانچه واحدی مشکل حادی داشته باشد به اتاق اصناف معرفی می‌کنیم تا نسب به پلمب آنها به علت تخلفات بهداشتی اقدام کند.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان عنوان کرد: شرکت غله نیز بلافاصله سهمیه آرد خبازی متخلف را قطع می‌کند تا زمانی که این واحد خبازی با تاییدیه بهداشت دوباره آغاز به کار کند.

وی گفت: برای واحدهایی که الزامات بهداشتی را رعایت می‌کنند اهرم‌های تشویقی لحاظ می‌کنیم؛ هنگامی‌که سهمیه نانوایی متخلف را قطع می‌کنیم به سهمیه خبازی مورد تشویق اضافه می‌کنیم.

بیرانوند عنوان کرد: چنانچه خبازی فک پلمب کند اتاق اصناف از طریق دستگاه قضایی با خبازی متخلف برخورد می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =