۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
آلمان، مرزهایش را بسته است؟

فارس نوشت: دولت آلمان برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا، در مرزهای این کشور محدودیت‌های کنترلی اعمال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، به دستور دولت مرکزی برلین در مرزهای آلمان با پنج کشور همجوار، محدودیت‌های کنترلی برای جلوگیری از سرایت بیشتر ویروس کرونا در این کشور اعمال می‌شود.

برخی منابع خبری نیز این اقدام را بسته شدن جزئی مرزهای آلمان با کشورهای همسایه تعبیر کردند.

پیشتر برخی رسانه‌های آلمانی از تصمیم دولت آلمان به بستن مرزهای این کشور با سوئیس، اتریش و فرانسه از بیم شیوع ویروس کرونا خبر داده بودند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان چند روز پیش با بیان اینکه بحران کرونا چالشی جدی برای همه کشورهای جهان است تاکید کرد نیاز است از ذخایر مالی استفاده کنیم. صدراعظم آلمان سه‌شنبه گذشته پیش‌بینی کرده بود، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور (بیش از ۵۰ میلیون نفر) در مقطعی به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد.

اعمال محدودیت‌های مرزی در آلمان در حالی است که «ینس اسپان» وزیر بهداشت این کشور نیز با رد مؤثر بودن بستن مرزها در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، گفته بود: «این ویروس وارد آلمان شده است. این ویروس وارد اروپا شده است. باید این را باور کنیم. اگر تمام مرزها را هم ببندیم همچنان [این ویروس] منتشر خواهد شد. دیر یا زود باید به مردم اجازه تردد داده شود به هر حال در آن زمان دوباره [ویروس] منتشر می‌شود».

آخرین آمار از شیوع ویروس کرونا در آلمان (مربوط به روز گذشته) نشان می‌دهد در حال حاضر ۵۸۱۳ در این کشور به این ویروس مبتلا شده و ۱۳ نفر نیز تا کنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =