اقدامات مثبت منطقه آزاد قشم در مقابله با شیوع ویروس کرونا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: افزون بر ۶۰۰هزار ماسک معمولی(سه لایه کشی) برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خریداری و وارد جزیره شده است.


به گزارش خبرآنلاین از قشم، مرتضی شیخ زاده شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ماسک افزون بر ۳۵۰هزار عدد تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم شده و ۵۰هزار ماسک نیز تحویل بخش های مختلف خدماتی از قبیل اسکله ها، گمرکات و نیروهای خدمات شهری این شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰هزار عدد ماسک دیگر هم در اختیار سازمان است از واردات ۲۰۰هزارماسک نیز توسط بخش خصوصی قشم  خبر داد و گفت:  تمام این ماسک ها با مدیریت و هدایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در سطح جزیره  توزیع خواهد شد.
شیخ زاده با اشاره به واردات افزون بر ۶۰۰عدد ماسک کاسه ای N۹۵  از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و تحویل بخشی از آنها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت: ۳۰ دستگاه تب سنج نیز از سوی این سازمان در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته تا در مبادی ورودی جزیره استفاده شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به ابتکارات و خلاقیت های بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم در جهت مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره  اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم علاوه بر اینکه راه اندازی خط تولید الکل را کلید زد، مبادرت به تولید کلر و آب ژاول کرد، بطوری که امروز روزانه افزون بر ۱۱هزار لیتر برای ضد عفونی کردن مکان ها و مواضع مختلف جزیره از سوی این شرکت  توزیع می شود.
به گفته وی این شرکت افزون بر ۲۰هزار لیتر آب ژاول سنگین نیز ذخیره دارد که می توان ۴۰۰هزار لیتر آب ژاول معمولی از آن تهیه کرد.
وی ابتکارات مرکز رشد منطقه آزاد قشم از جمله بکارگیری سیستم شتاب دهنده شهر هوشمند، تولید کیت تشخیص ویروس کرونا، تولید شوینده های نسل پنجم و طراحی نرم افزار ویژه کرونا برگرفته از تجربیات چین را نیز از دیگر ابتکارات بخش های مختلف منطقه آزاد قشم برشمرد.
شیخ زاده با اشاره به اینکه قشم  از جمله اولین نقاط کشور است  که کیت های تشخیص ویروس کرونا را تولید می کند، تصریح کرد: این کیت ها در بحث شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا، کمک بزرگی جهت جلوگیری از ایجاد بحران می کند.
به گفته وی نتیجه تست این کیت ها درحال حاضر ۲۴ساعته اعلام می شود و متخصصان ذیربط در تلاش هستند تا این بازه زمانی کمتر شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم همچنین از تولید لباس «گان» (ویژه کادر پزشکی) در قشم خبر داد و گفت: با دستور مدیرعامل سازمان خط تولید این لباس در یکی از تولیدی های منطقه آزاد قشم به سرعت راه اندازی شد و ۱۰۰۰ دست ازاین لباس ها تا پیش از نوروز تولید و در اختیار کادر درمانی شهرستان قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به برنامه های سازمان در صورت بالا رفتن بحران شیوع ویروس کرونا در جزیره اشاره کرد و گفت: طبق نظر رییش شبکه بهداشت و درمان قشم ۳۰ نفر از بیماران دیالیزی بستری شده در بیمارستان پیامبراعظم(ص) قشم به مرکز درمانی جی جیان منتقل خواهند شد و با این اقدام ظرفیت این بیمارستان به  ۱۰۰ تخت خواهد رسید و ۱۲ تخت نیز در اتوبوس آمبولانس بیمارستان وجود دارد، مضاف بر اینکه ۵۰ تخت نیز در کلینیک خلیج فارس درحال آماده سازی است.
وی با اشاره به آماده سازی  ۵۰۰ تخت در یکی از اماکن اقامتی بخش گردشگری قشم تحت عنوان نقاهتگاه  که در اختیار سیستم بهداشت و درمان جزیره قرار می گیرد، تصریح کرد: قبل از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا مجموعا در قشم ۴۰ تخت بیمارستانی موجود بود که با تمهیدات اندیشیده شده از سوی شبکه بهداشت ودرمان و سازمان منطقه آزاد قشم این تعداد امروز به مرز ۶۰۰تخت رسیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =