اولویت اول استان، سلامت مردم است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز در جنگ فراگیری قرار داریم که تمامی استان‌های کشور را مورد تهاجم قرار داده است و در این شرایط اولویت اول استان، سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش در نشست با اعضای شورای تامین و ستاد بحران شهرستان سقز اظهار داشت: امروز در جنگ فراگیری قرار داریم که تمامی استان‌های کشور را مورد تهاجم قرار داده است.
وی روزهای کنونی، را روزهای حساس، مانند ایام جنگ توصیف و تصریح کرد: مسئولان در کنار همدلی ایجاد شده بایستی دغدغه و نگرانی ها را به مردم با شرایطی انتقال دهند که باعث ترس و هراس نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه در این جنگ، پرستاران و پرسنل درمانی، جهادگران بی‌دفاع خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، تاکید کرد: وظیفه ملی، میهنی و استانی ماست که با تمام وجود از این کادر مجرب و با دانش حمایت کرده و با رعایت امور جاری خود، این زنجیره ویروس کرونا را در استان‌مان قطع کنیم.
خوش اقبال بیان کرد: عاجزانه از اقشار مختلف مردم خواهش می‌کنم تا حد امکان در منازل خود باقی مانده تا این مشکل که تمام کشور را درگیر خود کرده، هر چه زودتر از بین ما خارج شود.
وی خطاب به مسئولان گفت: بایستی در برابر تک تک افراد جامعه خود را مسئول و پاسخگو بدانیم و اقدامات سخت گیرانه برای حفاظت از جان مردم بایستی در اولویت باشد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، گفت: ورودی های استان کنترل می شود و در صورتی که مهمان غیر استان داشته باشیم خودرو آنان توقیف و سرنشینان قرنطینه می شوند.

رسانه های معاند نتوانسته اند میدان داری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به جوسازی و بداخلاقی در فضای اطلاع رسانی و عنوان اینکه تاکنون رسانه های معاند در بحث کرونا نتوانسته اند میدان داری کنند، بیان کرد: مردم اخبار و آمار و اطلاعات را از طریق دانشگاه علوم پزشکی و صداو سیمای استان رصد و دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: از مردم شهر و روستائیان درخواست داریم به دلیل شدت شیوع این بیماری، امسال جشن نوروز را در کنار خانواده برگزار کنند.
خوش اقبال با اشاره به اینکه کشورمان ایران نه تنها در تحریم اقتصادی است بلکه دشمنان در بخش تجهیزات پزشکی و درمانی نیز ایران را تحریم کرده اند، عنوان کرد: با توکل به الطاف الهی، تدبیر مقام معظم رهبری و اقدامات دولت و همراهی مردم از این بحران عبور خواهیم کرد.

همراهی مردم و دولت برای ریشه کنی کرونا ادامه دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز هم با تشریح اقدامات انجام شده، تلاش حوزه بهداشت و درمان، کمپین های مردمی، ستاد بحران و اصحاب رسانه را ستود و گفت: تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم برای مبارزه و پیشگیری از کرونا بسیج شده اند و ادامه همراهی و همکاری تا ریشه کنی این بحران وجود دارد.
کامیل کریمیان بیان کرد: از اولین روز شروع این بیماری در شهرستان سقز، تمهیدات لازم برای تعطیلی اجتماعات، مدارس، مساجد و دانشگاه اتخاذ شد.
وی اظهار داشت: در سطح شهرستان، محدودیت هایی برای شیوع این ویروس و در امان ماندن مردم از آن، از جمله تعطیلی تمامی صنف ها و بازار غیر از مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم را تهیه می کند، اتخاذ شد و این روند تا کنترل کامل بر این ویروس با در نظر گرفتن شرایط خاص ادامه خواهد داشت.
فرماندار سقز ادامه داد: تعطیلی دفاتر پیشخوان، دفاتر اسناد رسمی، توقف آزمایش های زوجین و ممنوعیت اسباب کشی اثاثیه منازل، از از دیگر محدودیت های بوده است.
وی اذعان داشت: مرکز رفاهی آموزش و پرورش و زائرسرای سپاه  دو نقاهتگاه هستند که برای قرنطینه احتمالی بیماران در نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =