ترخیص ۳۱ نفر از مبتلایان قطعی کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ، از ترخیص ۳۱ نفر از مبتلایان قطعی به کرونا از مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور تا کنون حدود ۳۰۰ بیمار مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.
وی گفت: با مثبت شدن نمونه ارسالی از دو بیمار مشکوک به کرونا مجموع تعداد مبتلایان قطعی تا بیست و هفتمین روز از اسفندماه ۹۸ به ۵۴نفر رسید.
دکتر شیرانی افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است و آمار جان باختگان همچنان ۸ نفر است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به وجود چندین بیمار با علائم مشکوک به کرونا و قرار گرفتن در انتظار پاسخ نمونه ارسالی آنها به آزمایشگاه مرجع اظهار داشت: با توجه به مهارت و تخصص بالای نیروی انسانی و متخصصین و فراهم شدن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و موافقت وزارت بهداشت، به زودی آزمایشات اختصاصی و تکمیلی در استان انجام و روند پاسخ دهی به نمونه های بیماران مشکوک تسریع پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال و برگزاری آئین سنتی و ملی چهارشنبه سوری در کشور ، به خانواده ها توصیه کرد با داشتن نظارت کافی بر فرزندانشان ، با توجه به شرایط خاص حاکم در مراکز بهداشتی و درمانی و احتمال انتقال بیماری با حضور در این مراکز، از وقوع حوادث تلخ آتشسوزی پیشگیری نمایند.
دکتر شیرانی در ادامه ضمن تقدیر از کادر درمانی ، از مردم خواست با انجام مراقبت های لازم تا حد امکان از افزوده شدن حجم کاری این عزیزان خودداری و با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سیستم بهداشت و درمان را در پیشگیری و مقابله با کرونا کمک کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =