هنوز از اوج کرونا در تهران عبور نکرده‌ایم

ایرنا نوشت: رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در پایتخت همچنان تعداد بیماران بستری بیش از تعداد ترخیصی است و این موضوع نشان می‌دهد که هنوز از اوج بیماری در تهران عبور نکردیم.

دکتر علی جعفریان گفت: مردم باید توصیه‌های پیشگیرانه را جدی بگیرند و آنها را انجام دهند تا از این اپیدمی عبور کنیم.

وی گفت: با عبور از اوج اپیدمی، تعداد بستری‌ها کاهش یافته و امکان ارائه سرویس مناسب به بیماران فراهم خواهد شد. زیرا ارائه خدمت مناسب به بیماران در صورتی مهیا می‌شود که تعداد کسانی که نیاز واقعی به بستری دارند کاهش پیدا کند و این کار با مشارکت جدی مردم فراهم می‌شود.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه موضوع کرونا بسیار جدی است، گفت: مردم شیوع کرونا را کاملا جدی بگیرند، ایران یکی از چهار کشور دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است.
جعفریان ادامه داد: هرچند مسئولان حوزه سلامت همه تلاش خود را برای مهار بیماری  انجام می دهند، ولی مردم نیز باید با رعایت توصیه‌های پزشکان و مسئولان از جمله رعایت بهداشت فردی و جمعی، شرایط را  برای عبور از این بحران فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه برای کنترل بیماری کرونا  همه دستگاه‌ها به صورت فعال وارد میدان شوند، افزود: این اتحاد سبب می‌شود، برای مهار شیوع ویروس موفق شویم. البته وظیفه‌ای که بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تشخیص افراد مبتلا و ارائه درمان است و موضوعات دیگر مانند سیاستگذاری را حاکمیت باید به دقت دنبال کند.
جعفریان خطرنشان کرد: با توجه به قابلیت سرایت بسیار بالای بیماری، در صورت جدی نگرفتن آن توسط مردم و به خصوص رعایت نکردن فاصله با دیگران و حضور در اماکن شلوغ یا تماس با افراد بیمار، موج بزرگی از بیماران نیازمند بستری و خدمات بیمارستانی، سیستم درمانی را مورد هدف قرار می دهد و آمار مرگ و میر ناشی از موارد شدید بیماری افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

۲۳۵۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =