جهادکشاورزی قزوین در نوروز۹۹ تعطیل نیست

کاکاوند گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی همچنان ادامه دارد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ کیانوش کاکاوند مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام این مطلب اظهار کرد: به‌منظور پاسخگویی به ابهامات، مدیریت و جلوگیری از شکل گیری شایعات، پایش و اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه های این سازمان در ایام نوروز ۱۳۹۹، ستاد ویژه خبری/اطلاع رسانی در اداره روابط عمومی  این سازمان تشکیل و این ستاد از ۲۷اسفند ماه ۱۳۹۸ لغایت ۱۶فروردین۱۳۹۹ در قالب ستادهای خبری و اطلاع رسانی فعال خواهند بود.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و دستگاههای وابسته با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز، تامین امنیت غذایی و... در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشت ها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.
کاکاوند اضافه کرد: جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  ۱۵۰۴یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.
وی تاکید کرد:  همچنین سامانه ارتباطی ۱۵۵۹ از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... است.
وی در ادامه از آماده باش نیروهای معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات درسازمان برای مبارزه با سن غلات و ملخ خبرداد و بیان کرد: همچنین  به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری ها، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.
کاکاوند با بیان اینکه بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه از مراجعه غیرضروری به سازمان جهادکشاورزی، مدیریت های جهادکشاورزی در شهرستانها و سایر ادارات تابعه خودداری کنند افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه های مشخص شده ثبت و پیگیری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =