رئیس سازمان نظام پزشکی همدان: مردم تا حد ممکن از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: در ایام نوروز مطب های پزشکان همدانی جهت خدمت رسانی به مردم فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر علیرضا مدرکیان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اعلام اینکه مردم به جای بیمارستان ها به مطب پزشکان مراجعه کنند، افزود: به مردم اطمینان خاطر می دهیم که جامعه پزشکی با تمام توان آماده ارائه خدمت به همشهریان است.

 وی با تاکید براینکه برای جلوگیری از حضور مردم در بیمارستان ها و گسترش شیوع کروناویروس، مطب ها در ایام نوروز باز بوده و مردم می توانند در صورت اضطرار به آنها مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده از طرف وزارت بهداشت درباره افراد مبتلا به کروناویروس تا حد زیادی قابل اعتماد است چرا که معیار تشخیص افراد مبتلا به کووید۱۹ تست مثبت PCR است و براساس موارد قطعی این تست، آمار افراد مبتلا به دست می آید.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه جامعه پزشکی طی دو سال گذشته مورد هجمه جامعه و رسانه ها قرار گرفته بود، اظهار داشت: پیدایش کروناویروس به مردم و جامعه ثابت کرد که پزشکان همیشه همراه و همپای مردم بوده و هستند و نباید با بدگویی از جامعه پزشکی ذهن مردم را آشفته کرده و باعث سلب اعتماد آنها شد.

مدرکیان وظیفه شناسی و مسئولیت حرفه ای را از اولویت های اصلی جامعه پزشکی دانست و افزود: طی یک ماه گذشته و با شیوع کروناویروس در همدان مراجعه مردم به مطب ها بسیار کاهش یافته اما پزشکان خدمات رسانی را قطع نکرده و مطب های خود را باز نگه داشته اند.

وی با اعلام اینکه زنجیره انتقال کروناویروس باید کُند شده و یا در صورت امکان شکسته شود، تصریح کرد: سیستم بهداشتی و درمانی با در خانه ماندن مردم فرصتی برای ارائه راهکارهای مؤثر درمانی و پیشگیری پیدا خواهد کرد.

 رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از موارد ابتلا در مراکز درمانی صورت می گیرد، گفت: برای جلوگیری از مراجعه مردم به بیمارستان ها و گسترش شیوع کروناویروس توسط سازمان نظام پزشکی فراخوانی به پزشکان داده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =