۱ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
تبلیغات اعصاب خُرد کن در تلویزیون

تسنیم نوشت: آگهی‌های بازرگانی این روزها دمار از روزگار مخاطب درآورده؛ از بازیگرانی که با رنگ‌های مختلف، برندهای جورواجور را تبلیغ می‌کنند تا سریال و برنامه‌ای را که بیننده دوست دارد اما مجبور است هر چند دقیقه آگهی بازرگانی ببیند.

در جریان دیدن «پایتخت» و یا برنامه «دورهمی» و هر برنامه یا سریال پربیننده دیگری آنقدر تبلیغات و آگهی پخش می‌کنند که مخاطب از دیدن آن برنامه و یا سریال پشیمان می‌شود. شب گذشته برای «پایتخت» چه قبل از آن با پخش نمایشی تبلیغ اپلیکیشنی شروع شد و وقت و بی‌وقت آگهی روی آنتن می‌رفت. البته محسن تنابنده به این حجم بالای تبلیغات واکنش نشان داده و نوشته است که پخش این آگهی‌ها خارج از اراده سازندگان بوده  و ما هم مثل شما از حجم تبلیغات دلخوریم. زیرا تبلیغات در جریان پخش سریال «پایتخت» به اندازه‌ای بود که تقریباً هر ۱۵ دقیقه یک بار بیننده با بسته‌ای از تبلیغات چند دقیقه‌ای روبرو می‌شد!

انگار بازرگانی صداوسیما جغرافیایی دیگر از رسانه‌ملی است، هر بار هم با مدیران مربوطه‌اش تماس می‌گیریم حاضر به پاسخگویی نیستند؛ تلویزیون را به بنگاه تبلیغاتی‌ تبدیل نکنید که هر اسپانسر و صاحب برندی به خودش اجازه بدهد کارش را در تلویزیون تبلیغ کند. مقام معظم رهبری بر جهش تولید و پیش از این بر حمایت از کالای ایرانی تأگید کردند اما چقدر این کالای ایرانی و تولیدات آن تولیدکننده ضعیف را در شبکه‌های سیما نمایش دادند تا تولیدکنندگان متمولی که همه جا دست‌شان برای تبلیغ باز است. چرا ناظرین به استفاده بیش از حد از بازیگران و افراد صاحب‌نام در تبلیغ بازرگانی تلویزیون، توجهی ندارند؟ وقت‌نشناسی و بسته‌های تبلیغاتی چندین دقیقه‌ای به جای خود، چرا به جای تغییر رویه در پخش آگهی بازرگانی، لباس و میزانسن تبلیغ آگهی‌تان را تغییر می‌دهید؟

روزی به حضور امین حیایی یا آتیلا پسیانی و رویا تیموریان و بهنوش بختیاری و امیرحسین آرمان انتقاد می‌کنیم که چرا آنقدر مبلغ آگهی‌های بازرگانی می‌شوند و می‌بینیم رضا شفیعی‌جم بازیگر سینما و تلویزیون هم در برنامه تحویل سال این نکته را متذکر می‌شود هنرمندان را حمایت کنید تا کمتر به سراغ تبلیغات بروند. 

برای سال ۱۳۹۹ تلویزیون حتماً علاوه بر رویکردهای جدید در برنامه‌سازی و سریال‌سازی و بقیه موارد حتماً فکری به حال مشکلات عدیده‌اش در بازرگانی صداوسیما کند که نیازمند تغییر رویه و رویکردها است. حتماً با توجه به شعار سال که «جهش تولید» است در این باره بسته‌های تبلیغی درنظر بگیرد؛ کمتر به سراغ برندهای خاصی برود قدری تولیدکنندگان ضعیف و کارگاه‌های صنعتی کوچک را درنظر بگیرد. باکس‌های رایگان و کمک‌کننده و یا با تخفیف ویژه درنظر بگیرد تا تولیدکنندگان ضعیف و کارگاه‌های کوچک اما خلاق و نوآور خودی نشان دهند. چرا فقط یکسری اپلیکیشن خاص می‌توانند خودشان را معرفی کنند و خبری از دیگر اپلیکیشن‌ها نیست؟

باید دید در سال ۱۳۹۹ روند و رویکردهای تبلیغاتی تلویزیون به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ آیا همان وقت‌نشناسی‌ها و رفتار خسته‌کننده و در بسیاری اوقات رفتار غیرحرفه‌ای اتفاق خواهد افتاد؟ مصداق بارز آن تبلیغ فروشگاهی در روزهای کرونایی و خیلی از مثال‌های دیگر که در این مجال نمی‌گنجد. 

۵۷۵۷

کد خبر 1367477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    42
    این هم از صدا و سیمای میلی و فرصت طلب که زمانی که مردم را مجبور به در خانه ماندن کردن و هیچکس درآمدی ندارد فقط فکر پول و درآمد خودش است
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      4
      استاد شماها که تلویزیون نمیدیدن !!!
  • جعفر IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    27
    متاسفانه رسانه ملی ( یا همان رادیو تلویزیون سابق ) به یک دکان اقتصادی ( ببخشید بنگاه اقتصادی ) تبدیل شده است که عمده ی تمرکز فروش آن در 3 بخش اصلی به چشم می آید : بخش اول سوپر مارکت وفروش اجناس ( همان آگهی های بازرگانی ) بخش دوم : رستوران وچلوکبابی ( همان برنامه های آشپزی و فروش اقلام آشپزخانه از تمام کانال های ملی واستانی به کرات در طول شبانه روز) بخش سوم دکان کنکور ( برنامه های گزینه 1 ، الی گزینه 4 الی یادگیری آسان ، تست آسان و از این قبیل برنامه ها..تا دلتون بخاد). بالاخره درصد مالیات های ملت از برخی قبوض و درصدی از مالیات برخی کارخانه ها که به حساب صدا وسیما می رود وسود حاصل از این دکان صرف چه .... می شود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      0
      بودجه صداوسیما رو کی باید بده به اون بگید..................
  • abed IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    3
    صدا وسیما که کلا با این تبلیغات آدم از هر چی دیدن تلوزیون هست سیر میکنه دیشب که دیگه شورش درآورده بود ی چیز دیگه وزارت بهداشت خودش کشت تا مردم تو خونه نگه داره بعد تلوزیون تبلیغ حراجسون میکنه و مردم ترغیب میکنه که بیان توی فروشگاه های زنجیره ای
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2
    واقعا مضخرفه این تبلیغات بی حد که رو اعصابه فقط
  • سامان IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2
    میگم اپ روبیکا اگه تبلیغات نمیکرد و بهای اون رو به جاش سرور تهیه میکرد و سرعتش بالاتر بره بهتر نبود؟ سرعت اش شبیه لاکپشتای خسته اس دیگه تبلیغ نمیخاد که؟!
  • رضا IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0
    مرگ بر تیلیغات
  • حسین ل ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    2
    تلویزیون کلا تبلیغ نشون میده و بینش برنامه!!