واکنش منزوی به اعتراض استقلالی‌ها: ۲۰ درصد قراردادشان ۱۰ میلیارد نیست

ایلنا نوشت: ضو هیات مدیره باشگاه استقلال تهران درخصوص اعتراض بازیکنان در عدم پرداخت مطالباتشان واکنش نشان داد.

کامران منزوی در گفت‌وگویی درباره اعتراض بازیکنان درباره عدم پرداخت مطالباتشان گفت: هرچند تعطیلی به آن صورت نبوده، اما اعتراض بازیکنان کاملا به جا است و مسلما حق با آنهاست. ببینید این اتفاق برای ما افتاده است. آقای فتح الله زاده چند روز قبل از عید استعفا کردند و یک هفته قبل از آن هم مجمع برگزار شده بود. پس آدم اجرایی در باشگاه حضور نداشت که بتواند این کار را پیگیری کند که حداقل مبلغی تامین شود و به بازیکنان پرداخت شود. به دنبال این استعفا آقای خلیل‌زاده قبول مسئولیت کردند و تا معرفی مدیر بعدی امور را برعهده دارند. ایشان خودشان مریض شده‌اند و الان به دلیل تب شدیدی که دارند در بیمارستان بستری هستند.

عضو هیات مدیره استقلال تاکید کرد: انتخاب اعضا توسط مجمع حتما با توجه به شناختی که از مشکلات باشگاه در این مرحله وجود داشته افراد را انتخاب کرده و امیدم این است که آقایان خلیل‌زاده، سعادتمند، نظری و موسوی در کنار هم جمع شوند تا بتوانند به باشگاه استقلال خدمت کرده و مشکلات را حل کنند. این را بگویم که مشکلات استقلال حل شدنی نیست مگر اینکه به عنوان یک باشگاه دولتی به آن نگاه شود و ما واقعا دیون بلامحلی داریم.

وی ادامه داد: آقای سبک‌دست مردانگی کردند و با اینکه رای دادگاه دارند آنقدر معرفت به خرج دادند که علیه باشگاه اقدامی انجام ندادند و یکسری طلب‌ها وجود دارد که برای گذشته است. ما سال گذشته وقتی که من به مرخصی رفته بودم در بازگشت جلسه‌ای با آقایان فتحی، ماجدی و آقای نوروزی داشتیم و گفتند که کارت چند بازیکن ما صادر نمی‌شود. دلیل را پرسیدیم و گفتند که بدهی داریم. تصمیم گیری کردیم و به سازمان لیگ چک دادیم و فکر کنم آقایان افشارزاده و تیموریان و چند نفر دیگر بودند که تسویه کردیم.

منزوی خاطرنشان کرد: چند روز بعد گفتند مجوز حرفه‌ای ما صادر نمی‌شود، چون باز هم بدهی داریم. آقایان عمران زاده، برزای، قلعه نویی، صالح و همینطور مجتبی جباری بودند که در اینجا هم چک دادیم و بعد تسویه کردیم. بالاخره مجوز حرفه‌ای را گرفتیم و حالا دوباره می‌بینیم که کمیته تعیین وضعیت دو میلیارد و نیم ما را بدهکار کرده است.

وی بیان داشت: حالا در صورت مالی نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که این اعداد وجود ندارد. مثلا آقایی که در سال ۹۱ رفته هفتصد میلیون تومان به باشگاه کمک کرده و الان با دو میلیارد و نهصد میلیون تومان رای دادگاه دارد و طلبکار است هر چه قدر که در صورت حساب‌های مالی نگاه کنیم چنین عددی نمی‌بینیم. اگر نگاه کنید اینجا لحظه به لحظه تنها کاری که با امور مالی کردیم مسائلی مالیاتی را در این یک سال به نتیجه رساندیم و سعی کردیم این‌ها را برطرف کنیم تا در آینده باشگاه دچار مشکل نشود.

عضو هیات مدیره درباره مطالبات بازیکنان گفت: یک اشتباهی شده بود که باید بگویم ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان استقلال ۱۰ میلیارد تومان نیست، چون سقف قرارداد تمام آن‌ها مشخص است و اگر با کادرفنی هم نگاه کنیم این رقم کمتر از ۷ میلیارد تومان است و ۱۰ میلیارد تومان نیست. درباره قرارداد سفر باید با او مصالحه کنند، چون ضرب الاجل ندارد، اما منشا و جپاروف دو پرونده ضرب العجل هستند و باشگاه پاختاکور هم مکاتبه کرده و یک فرصت داده است که شکایت نکرده است.

وی ادامه داد: بویان اتوماتیک به ما چهار ماه زمان داده است. این هزینه‌های ضروری باشگاه است. پروسه طولانی دارد و الان این مسئله وجود دارد که این چند پرونده ضروری برطرف شود. تا مسائلی مانند بلیت فروشی و اسپانسرها مشخص نشود این توان فردی هیچ احدی نیست که از پس هزینه‌های باشگاه استقلال برآید. می‌توانند کمک کنند و مقطعی حضور داشته باشند، اما اینکه شما یک عابربانک داشته باشید و هر روز از آن پول بگیرید مقدور نیست؛ بنابراین باید یک تدبیر دسته جمعی از سوی دولت و وزارت ورزش باشد. من هم دیدم که مفید نیستیم و قرار است بروم. ما تا به اینجا آمدیم و بعد از رفتن‌مان یک گزارش کلی ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهیم وضعیت چه بوده و چطور شده است.

منزوی درخصوص استعفایش گفت: بالاخره آیندگان بعد از رفتن ما با دو هزار طلبی که اصلا نمی‌دانستند از کجا آمده مواجه نمی‌شدند. صورت مالی که من خواندم و صورت مالی که وجود دارد هیچ تطابقی با هم ندارند. نکته آخر اینکه باید بگویم درباره ادامه لیگ است.

منزوی گفت: تمام دنیا تکلیف لیگ هایشان را مشخص کردند و گفتند که به طور مشخص تا چه تاریخی حداقل تعطیل هستند. در ایران، اما می‌گویند که باید از پانزدهم فروردین ماه لیگ شروع شود انگار که اینجا ایستگاه آتش‌نشانی است و مثلا همه ایستاده‌اند و منتظر یک زنگ هستند تا به سمت زمین بازی بدوند. یک ماه اول فصل مسابقات عقب افتاده و هزینه‌های باشگاه را اضافه کرد و این‌ها هزینه‌های پنهان هستند که کسی آن‌ها را نمی‌بیند و بنابراین امیدوارم دو بزرگواری که به هیات مدیره اضافه شده‌اند در کنار آقای خلیل‌زاده و کسی که به جای من می‌آید در کنار آقای موسوی که امیدوارم برگردد بتوانند باشکاه استقلال را موفق کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =