۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
دنیای طلایی کورکوما

زردچوبه برای هزاران سال است که در هند و اندونزی به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشمندان اخیرا بر روی این ماده که  به آن زعفران هندی یا ادویه طلایی نیزمی گویند، پژوهش‌های زیادی انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیدند که زردچوبه دارای ترکیباتی با خواص درمانی بسیار قوی است. این ترکیبات به نام کورکومینوید شناخته می‌شوند که مهمترین آن‌ها کورکومین است.

کورکومین به عنوان ماده فعال زردچوبه، کلید درمان التهاب مزمن است و خواص ضد التهابی بسیار قوی (مانند کورتیزون، ولی سالم و بدون خطر) و آنتی اکسیدانی عالی دارد و با التهاب در سطح مولکولی مبارزه می‌کند. به این ترتیب زردچوبه التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد.

کورکومین از زمانهای بسیار قدیم در طب سنتی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی به کار می رفته است و به کاهش درد ناشی از سندروم تحریک پذیری روده کمک کرده و با خاصیت صفرا آوری خود مدت زمان هضم غذا و دفع را کم می کند و کیفیت زندگی افراد مبتلا به عوارض این بیماری را بهبود می بخشد.   کورکومین با افزایش تولید ترشحات گوارشی کیسه صفرا، بدن را در برابر بیماری های کبدی محافظت و از تخریب سلولهای کبدی جلوگیری می کند.

کورکومین موجود در زردچوبه(قرص گیاهی کورکوما) یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. کورکومین همچنین باعث فعال شدن آنتی‌اکسیدان‌های خود بدن می‌شود؛ یعنی لشکری از آنتی‌اکسیدان‌ها را در برابر رادیکال‌های آزاد قرار می‌دهد. در نتیجه دیگر شانسی برای رادیکال‌های آزاد باقی نمی‌ماند، چون زردچوبه مستقیما جلوی آن‌ها را می‌گیرد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن را هم تحریک می‌کند تا در برابر آن‌ها از بدن دفاع کنند.

خاصیت زردچوبه این است که می‌تواند میزان فاکتور نورون‌زایی مغز را افزایش دهد. این فاکتور درواقع نوعی هورمون رشد است که باعث رشد و گسترش شبکه عصبی در مغز می‌شود. این خاصیت زردچوبه می‌تواند در به تعویق انداختن بسیاری از بیماری‌های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر موثر باشد. کورکومین زردچوبه همچنین می‌تواند باعث بهبود حافظه گردد. شواهدی وجود دارد که کورکومین می‌تواند پیام‌رسان‌های عصبی سروتونین و دوپامین را که به آنها هورمونهای خوشبختی می گویند نیز تقویت نماید.

 تحقیقات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند باعث بهبود عملکرد لایه درون رگی شود. یکی از این تحقیقات گویای این واقعیت است که کورکومین زردچوبه ( قرص گیاهی کورکوما) می‌تواند به اندازه ورزش کردن برای قلب مفید باشد. مطالعه ی دیگری هم نشان داده‌ است که زردچوبه می‌تواند به خوبی داروی آتورواستاتین (Atorvastatin) باعث بهبود عملکرد لایه درون رگی شود.

کورکومین موجود در زردچوبه همچنین می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی، کاهش رشد رگ‌های خونی در تومورهای سرطانی و جلوگیری از متاستاز (پراکنده شدن سلول‌های سرطانی در بدن) شود.

به این ترتیب می توان ادعا نمود که زردچوبه دارای خاصیت افزایش طول عمر است و به همین دلیل است که در کشورهای پیشرفته دنیا مکمل های غذایی کورکومین تا این اندازه مورد توجه قرار می گیرند.

البته باید توجه داشت که حرارت زیاد و پخت و پز دراز مدت از خواص کورکومین می کاهد. بدیهی است که استفاده از پودر وعصاره استاندارد شده ی زردچوبه روش دقیق تری برای بهره مند شدن از خواص درمانی زردچوبه است.

در این راستا مجتمع صنایع دینه ایران با بهره گیری از علم و فن آوری روز و با استناد به جدیدترین منابع علمی و تحقیقات انجام شده، قرص گیاهی کورکوما را که حاوی ۵/۴۷ میلی گرم کورکومین استاندارد شده است، با کلیه خواص درمانی ذکر شده تولید وبا نام "دینه کورکوما" به بازار ارائه نموده است.

قابل تهیـه در کلیه داروخـانه های کشور

www.dinehiran.ir
info@dinehiran.ir

صدای مشتری: ۰۲۱۶۱۰۱۸ داخلی ۳

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367807