میرور: شارلاتان‌های آمریکایی احتمالا کووید19 را تولید کرده‌اند/رویترز: کدام عاقلی به آنها اعتماد می کند

صحبت های امروز رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران در رسانه های مختلف بازتاب داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، رهبر انقلاب امروز طی سخنانی خطاب به ملت ایران به پیشنهاد کمک کشورهای خارجی به خصوص آمریکا واکنش نشان داد. ایشان فرمودند: صحبت‌های آمریکایی‌ها بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از این بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه ها داشته که در ادامه برخی از آن را می خوانید:

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد:  رهبری ایران روز شنبه پیشنهاد کمک آمریکا به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را عجیب توصیف کرد و گفت: آنها خود متهم به ایجاد این ویروس هستند و از طرفی دیگر با کمبود شدید برای جلوگیری از این بیماری مواجهند. کدام عاقلی به آنها اعتماد می کند.

 روزنامه واشنگتن تایمز نیز به نقل از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند، بنابراین سخنان آمریکایی‌ها قابل قبول نیست.

نیویورک تایمز نیز نوشت که رهبر انقلاب مسئولان آمریکایی را فریبکار و شارلاتان خطاب کرد و در خواست واشنگتن را نیز رد کرد. این رسانه همچنین نوشت رهبر انقلاب گفته است که ایران ویروس را شکست خواهد داد.

وبسایت استار نیز نوشت که رهبر انقلاب مسئولان آمریکا را دروغگو و شارلاتان خطاب کرد و با رد پیشنها کمک آمریکا اظهار داشت که ایران ویروس کرونا را شکست خواهد داد. این وبسایت همچنین نوشت که رهبر انقلاب دشمن شماره یک ایران را آمریکا خطاب کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت که آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران روز یکشنبه با اشاره به اتهام مبنی بر تولید ویروس کرونا توسط آمریکا، پیشنهاد واشنگتن برای کمک به ایران برای مقابله با این ویروس را رد کرد. آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم‌های سنگین ایالات متحده علیه ایران افزود: رهبر ایران خطاب به آمریکا گفت: ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را به عنوان درمان کننده یا پزشک وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند. چون گفته می شود یک بخش با استفاده از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی، مخصوص ایران تولید شده است.

روزنامه میرور چاپ انگلیس در مطبی با عنوان «رهبر عالی ایران گفت که شارلاتان‌های آمریکایی احتمالا کووید19 را تولید کرده‌اند»، سخنان شدید اللحن رهبر انقلاب علیه مقام‌های آمریکایی را مورد توجه قرار داد. این روزنامه نوشت: آیت الله خامنه‌ای بیان داشت: ما دشمن، کم نداریم اما از همه خبیث تر و عنودتر آمریکا است. مقامات آمریکا، دروغ گو، پشت هم انداز، وقیح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان هستند و شارلتانی حرف می زنند. ظالم، سنگدل، بی رحم، تروریست هستند آنچه خوبان همه دارند این ها به تنهایی دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم نوشت: رهبر انقلاب اسلامی به اظهارات چندباره مقام‌های آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال کمکهای دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره کردند و گفتند: صحبتهای آمریکایی‌ها جزو حرف های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند. ثانیاً هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.

وبسایت آر اف آی فرانسه نیز نوشت که رهبر ایران یک پیام به آمریکا داد و آن این بود که هیچ کس به شما اعتماد ندارد زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند.

یاهو نیوز نیز جمله ای از رهبر انقلاب را بازتاب داد که در آن مسئولان آمریکا را شارلاتان و دروغگو خطاب کرده بود.

 روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز نوشت که رهبر ایران پیشنهاد کمک آمریکا به ایران را رد کرد.

پایگاه خبری میدل ایست آی نیز نوشت: رهبر انقلاب با رد پیشنهاد کمک آمریکا به ایران گفت: صحبتهای آمریکایی‌ها جزو حرف های بسیار عجیب است زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند.

 راشاتودی نیز در تارنمای خود نوشت که آیت الله خامنه‌ای پیشنهاد آمریکا را به دلیل احتمال تولید ویروس کرونا توسط ایالات متحده رد کرد.

علاوه بر این رسانه ها واشنگتن پست،خبرگزاری فرانسه، ینی شفق، شبکه های ای بی سی نیوز، العربیه و رسانه های صهیونیستی از جمله روزنامه اورشلیم پست و تایمز آو اسرائیل نیز صحبت های رهبر معظم انقلاب را پوشش دادند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367874

برچسب‌ها