کاهش ۶۶ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از کاهش ۶۶ درصدی تردد وسایل نقیله در واپسین روزهای سال ۹۸ خبرداد.

علی علیخانی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در یزد گفت: بنابر اطلاعات و گزارش دوربین های نظارت تصویری و سامانه هوشمند ترددشمار، در واپسین روزهای منتهی به نوروز ۹۹ تردد خودروها در محورهای مواصلاتی ورودی و خروجی استان یزد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس آمار به دنبال شیوع کرونا ویروس در روزهای منتهی به سال جدید، ورود ناوگان حمل و نقل عمومی به استان یزد حدود ۸۵-۹۴ درصد و ورود سایر وسایل نقلیه از قبیل ناوگان حمل بار و خودروهای سواری شخصی به استان حدود ۶۶ تقلیل یافته است.

وی به کاهش ۶۸ درصدی خروج خودروها از استان یزد اشاره کرد و گفت: اختلاف دو درصدی بین داده های ورودی و خروجی خودروها در این مدت، احتمالا ناشی از ورود ناوگان حمل بار جاده ای به استان و انتظار آن ها برای بارگیری بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، کاهش محسوس آمار خودروهای ورودی و خروجی استان را نتیجه توجه مردم به توصیه های بهداشتی دانست و تصریح کرد: البته تیم های غربالگری و تب سنجی نیز در مبادی ورودی استان یزد مستقر هستند و بنابر تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در صورت مشاهده افراد مشکوک به کرونا، این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند.

علیخانی در پایان اظهار داشت: با توجه به خطر سرایت ویروس  کرونا از طریق تماس‌های رو در رو از هموطنان درخواست می‌شود از سفرهای نوروزی و به ویژه سفر به استان یزد، تا ریشه کن شدن این ویروس خود داری کنند، اما در صورت ضرورت سفر به این استان، به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1367896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =