فروشگاه های عرضه مواد غذایی در قزوین ۲۴ ساعته فعال است

فعالیت فروشگاه های عرضه مواد غذایی و بهداشتی ۲۴ ساعته دایر است و فعالیت بازار سنتی، مجتمع های تجاری و مراکز غیر ضرور تا ۱۳ فروردین ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین بیان داشت: هرگونه فعالیت در بازار سنتی، مجتمع های تجاری و مراکز غیر ضرور، مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و تخلف محسوب می شود و از طریق تعزیرات حکومتی و مرجع قضایی قابل پیگیری می باشد.
وی افزود: از بازار و اصناف قزوین ، انتظار می رود خودشان پیش قدم شوند و به جهت تامین سلامت مردم و مراکز غیر ضروری را موقتا تعطیل نمایند.

حبیبی در ادامه گفت: مسافرت ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته ، میزان مصرف سوخت کم شده و میهمان پذیر ها ، هتل ها و مسافر خانه ها هیچگونه مسافر و میهمانی پذیرش نداشته اند.
حبیبی تصریح کرد:  مکان های گردشگری و تاریخی تعطیل و ادارات دولتی بحالت نیمه تعطیل در آمده اند .
وی اضافه کرد: دانشگاه ها و مدارس تعطیل می باشند و لذا از بازاریان هم انتظار می رفت در این بحران بین المللی به میدان بیایند و همپای سیستم اداری و دولتی به مهار این ویروس مخرب کمک کنند.
معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: تعزیرات حکومتی و اداره اماکن نیروی انتظامی ، سازمان صمت و اتاق اصناف در این راستا مسئولیت مستقیم دارند و موضوع را می بایست تا اجرایی شدن پیگیری نمایند و اگر بازار و اصناف همراهی نمایند، زنجیره انتقال به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته و شهر از این ویروس پاک خواهد شد.
وی افزود: از بخش اعظمی از اصناف و بازاریان که همراهی کردند و خود جوش تعطیل کردند از جمله ۱۱ اتحادیه تشکر کنم.
معاون سیاسی استاندار در ادامه با اشاره به اقدام برخی بازاریان اشاره کرد و گفت: از بازاریانی که همراهی کردند تشکر کنم بعنوان نمونه صاحب یکی از مجتمع های تجاری، سه طبقه با گنجایش ۸۰ اتاق و ظرفیت ۳۲۰ تخت را بصورت رایگان در اختیار ستاد مقابله با کرونای استان قرار داد که نمونه ای از حضور در صحنه و میدان برخی از بازاریان نیز می باشد
 معاون سیاسی استاندار قزوین بیان داشت: همشهریان عزیز هیچگونه دغدغه ای در خصوص تامین کالاهای ضروری مواد غذایی، بهداشتی نداشته باشنددر این راستا تا ۳ ماه آینده پیش بینی لازم صورت گرفته و به اندازه کافی ذخیره سازی صورت گرفته است لذا از هجوم به فروشگاه ها جدا اجتناب نمایند.
حبیبی یادآور شد: فعالیت نانوایی ها، میوه و تره بار قصابی ها، تامین گوشت و مرغ به صورت شبانه روزی خواهد بود و هیچگونه محدودیتی ندارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =