دادستان همدان: برخی شایعات در فضای مجازی سبب ناامیدی کادر درمانی استان همدان شده است

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: برخی شایعات در فضای مجازی سبب ناامیدی کادر درمانی استان همدان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حسن خانجانی که ظهر امروز در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان که به‌ منظور بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شده بود با اعلام مطلب فوق افزود: متأسفانه این ویروس آرامش روانی جامعه را به هم ریخت و برخی رسانه‌ها نیز با پخش اخباری ناامید کننده آن را تشدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات درباره افزایش حجم مسافران نوروزی در همدان که در این توئیت اعلام شده بود حدود یکصدهزار نفر به همدان سفر کرده اند، گفت: بسیاری از شماره‌ها که متعلق به شهرهای دیگر هستند مالکان همدانی دارد مانند بسیاری از پلاک‌های خودرو که متعلق به شهرهای دیگر هستند اما مالکان آن شهروندان همدانی هستند موضوعی که شاید ملاک ارزیابی وزیر نیز همین مسئله بوده است.

خانجانی با اعلام اینکه ما نمی‌گوییم مسافر یا فرد غیربومی در همدان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما زمان جنگ را درک کردیم مردم زیر بمب، موشک و حملات گسترده دشمنان بودند اما هیچ گاه به اندازه امروز وحشت نکرده بودند به همین دلیل لازم است به‌جای ایجاد فضای منفی، جوی آرام و مثبت در جامعه درست کنیم.

اعضای شورای شهر به‌جای صدور بیانیه به فکر راه‌کارهایی برای مقابله با کرونا باشند

وی با تاکید بر اینکه تمامی افراد فعال در عرصه مقابله و پیشگیری با کرونا در تلاش هستند تا کارها را تخصصی پیش ببرند، ابراز کرد: در این دو روز گذشته به واسطه پیام وزیر ارتباطات جنبه منفی موضوع بیش از دیگر مسائل مورد توجه قرار گرفت و حتی اعضای شورای شهر نیز بیانیه دادند و اعلام کردند که مردم ما صدای شما را می‌شنویم که باید گفت ما به عنوان مسئولان نیز صدای شما اعضای شورای شهر را شنیدیم اما بهتر است به جای بیانیه دادن به این فکر کنیم که چه کارهایی می توان برای مقابله با این بحران انجام داد.

خانجانی با اشاره به اینکه برخی شایعات رخ داده سبب ناامیدی کادر بهداشت و درمان استان شده است، گفت: در این دو روز گذشته افرادی از پزشکان و پرستاران با من تماس گرفته و اعلام می‌کنند ما در خط مقدم در حال مبارزه با کرونا هستیم آن وقت شما شهر را رها کرده‌اید؟ در حالی که اینگونه نبود.

وی با بیان اینکه از دوم اسفندماه و پس از انتخابات جلسات مقابله با بیماری کرونا برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شد، عنوان کرد: یک خبر بد یا فاز منفی می تواند همه تصمیمات و اقدامات انجام انجام شده برای مقابله با کرونا را تحت‌الشعاع قرار داده و از بین ببرد هر چند معتقدیم که ما باید پاسخگوی مردم بوده و مقابل اتفاقات نیز منفعل نباشیم.

دادستان همدان با اعلام اینکه در دو روز گذشته هتل‌های همدان بسته و حتی آژانس‌ها و بخشی از حمل و نقل عمومی نیز تعطیل شده است، گفت: مسافرخانه‌ها را تعطیل و وقتی متوجه شدیم آنها در فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده‌اند دستور پیگیری و برخورد با آنها را صادر کردیم هرچند بسیاری از این افراد نیز در جریان تصمیمات گرفته شده توسط ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان نبودند.

خانجانی اضافه کرد: ما در بخش قوانین و مدیریت بحران مشکلاتی داریم و حتی قانون مدیریت بحران که چند ماه پیش به تصویب رسید نیز مربوط به بلایای طبیعی بوده و درباره مسائلی مانند چنین بحرانی تدابیر لازم در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به برخی رفتارهای ناپسند و بیان برخی تهمت‌ها علیه استاندار همدان ابراز کرد: از نزدیک شاهد اقدامات و تلاش ایشان برای مقابله با شیوع کرونا در استان هستیم پس بهتر است تابع احساسات نباشیم و پیش از آن که نظری را بیان کنیم از ابعاد یک کار مطلع شویم.

دادستان همدان بیان کرد:  متأسفانه از مهم‌ترین عوامل شیوع کرونا در استان بی‌توجهی مردم به این موضوع است و ما دیدیم که از تاریخ 26 تا 29 اسفندماه مردم با تردد بسیار در معابر عمومی بی اهمیتی و بی‌توجهی خود نسبت به این موضوع را نشان دادند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =