امام جمعه همدان: مردم باید به توصیه های ستاد کنترل کرونا مبنی بر عدم تردد توجه کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در شرایطی که برای پیشگیری از کرونا، نماز جماعت در مساجد رو تعطیل کرده ایم، ولی متاسفانه همچنان سبزه میدان و سرگذر در همدان فعال و باز است.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ آیت الله حبیب الله شعبانی موثق، با اعلام اینکه ما در این شرایط مخالف تجمعات هستیم، خاطرنشان کرد: ما از طرفی نماز جماعت در مساجد را تعطیل کردیم اما از طرفی هم شاهد این هستیم که سبزه میدان و سرگذر در شهر همدان باز است.

امام جمعه همدان که در ستاد پیشگیری از کرونا سخن می گفت، تاکید کرد: ستاد پیشگیری در کل کشور باید به شدت تقویت شود، چرا که نتیجه تضعیف ستاد پیشگیری در جامعه، سلب اعتماد عمومی و کاهش همکاری‌ها را بدنبال خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ستاد پیشگیری باید در مسئله امنیت روانی نیز به شدت با برنامه فعالیت کند، اظهار داشت:
امروز باید از همکاری حداکثری مردم تشکر کنیم که انصافا اکثریت جامعه در شرایط فعلی در حال همکاری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در مسیر مبارزه با ویروس کرونا نیاز به تقویت ستاد پیشگیری داریم، گفت: در ایام تعطیلی فعلی، حدود ۷۰ درصد از مردم واقعا همکاری دارند، اما ۳۰ درصد از مردمی که به همه درخواست ها و آمارها توجه نکرده اند باید به نحوی کنترل شوند.

وی با بیان اینکه تجمعاتی که در بعضی از اماکن همدان است، حس تناقض در جامعه ایجاد کرده، افزود: برخی از خرده‌فروشی‌ها در سطح شهرمقرر شده ‌تا تعطیل باشند در حالی که اگر آنها باز باشند می‌تواند از تجمعات در سبزه میدان و سر گذر جلوگیری کند.

امام جمعه همدان در ادامه به بحث حضور مسافران نیز اشاره کرد و گفت: عموم مردم نمی‌توانند تشخیص دهند که پلاک تهرانی که در همدان حضور دارد، به ملاقات خانوده‌اش آمده یا مسافر است ولی آنچه را که در آرامگاه بوعلی و گنجنامه مشاهده می کنند را مورد قضاوت قرار می دهند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه زمان پایان شیوع ویروس کرونا مشخص نیست، افزود: امروز در دوران بین المحذورین قرار گرفتیم، به این معنی که صرفا با اقناع  نمی‌توان این مسیر را ادامه داد، چرا که این استمرار، آسیب‌های فراوانی را در ابعاد مختلف ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید براین موضوع که نباید تمرکز بر کنترل این ویروس ما را از تمرکز بر آسیب‌هایی که فردا به وجود خواهد آمد غافل کند، یادآور شد: ستاد مردمی نیروهای اجرایی ستاد استانی در میدان هستند، اما در مسیر انجام خدمت خود گله‌مندی‌هایی مبنی بر اینکه با کمبود تجهیزات و امکانات روبه‌رو هستند، وجود دارد.امام جمعه همدان با بیان اینکه، کمبودهایی در عرضه مواد و تجهیزات پزشکی وجود دارد، اعضا ستاد مردمی اعلام آمادگی کردند که می‌توانند این اقلام را زیر نظر ستاد استانی تولید کنند، اما عدم وجود برخی از تجهیزات مانع از انجام این کار شده است، گفت: بنده با تعطیلی مساجد موافق نیستم و قرار بر این است تا امروز مرکز رسیدگی به امور مساجد در جلسه ای این موضوع رابررسی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =