استرس و اضطراب عامل آسیب بیشتر کرونا

کرونا، بیشتر به افرادی آسیب می‌زند که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند و مدام در اضطراب هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهسا امامیه، کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در رابطه با افرادی که بیشترین خطر را در مواجهه با بیماری کروید ۱۹ دارند گفت: کرونا، بیشتر به افرادی آسیب می‌زند که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند و مدام در اضطراب هستند.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم سیستم ایمنی را قوی‌تر کنیم، باید علت‌های زمینه‌ای ضعف را از بین ببریم که از جمله آن استرس و اضطراب است.
خودگویی های مثبت به روند بهبود بیماری کمک میکند
امامیه تصریح کرد باید مرتب با خود تکرار کنیم این بیماری مانند بیماری‌های دیگر اتفاق می‌افتد، بیماری‌هایی که چه بسا سخت‌تر بوده و استرس آن‌ها نیز بیشتر بوده است، اما این استرس را مدیریت کرده و بهبود پیدا کرده‌ایم، مطمئناً ارتقای باورهای معنوی و خودگویی های مثبت به روند بهبود بیماری کمک شایانی می کند.
پیشگیری، داشتن آرامش و روحیه و توجه به بهداشت فردی
کارشناس روان مرکز بهداشت شهرستان قزوین تاکید کرد از زمان شیوع این ویروس آنقدر که افراد سالم استرس دارند، افراد بیمار استرس ندارند، پس بهترین راه پیشگیری، داشتن آرامش، روحیه و توجه به بهداشت فردی است.
وی با بیان اینکه باید نشانه‌ های استرس در خود را شناخت، چون هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش نشان می‌دهیم، و آگاهی به نشانه‌ های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است؛ گفت: تحریک‌پذیری، عصبانیت و ترس، خستگی، سردرد، عدم تمرکز، تپش قلب و مشکلات گوارشی، از علائم اضطراب است.
تصویر سازی ذهنی مثبت به کنترل استرس کمک میکند
امامیه با تأکید به رعایت توصیه های متخصصان و کارشناسان سلامت، بویژه در شست و شوی مرتب دست ها قبل از لمس صورت یا غذا خوردن، گفت: روش های ساده ای که بارها از آنها کمک گرفته اید، اکنون نیز می توانند در کنترل استرس  و نگرانی ها مفید واقع شوند.
وی این روش ها را شامل: توکل به خدا، تصویرسازی ذهنی مثبت، فعالیت های مذهبی؛ استعمال بوی خوش و استفاده از نور کافی، استفاده از رنگ های شادی بخش، پرورش گل و گیاه، شعرخوانی، کتاب خوانی، نقاشی و هر آنچه که حال دل فرد را خوب می کند، دانست و گفت: همه این کارها باید در منزل انجام شود و فرد به بیرون از منزل مراجعه نکند تا در کنترل زنجیره انتقال بیماری، سهم شهروندی خود را ادا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =