رئیس سازمان صمت: بیش از ۵۳ هزار واحد صنفی در همدان تعطیل شد

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: بیش از ۶۶ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند که برای کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا و با دستور ستاد مقابله با این ویروس، بیش از ۵۳ هزار واحد صنفی غیرضرور تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حمیدرضا متین، در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه تا ظهر دیروز ۶۱ واحد متخلف از این دستور پلمب شدند، افزود: با واحدهای صنفی که اقدام به بازگشایی محل کسب خود کنند برخورد قانونی شده و واحدهای صنفی آنها بنابر دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب خواهد شد.

مهندس متین هدف از تعطیلی اصناف غیرضرور را کاهش تردد، پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانست و گفت: الان مهمترین هدف مشترک مسئولین و مردم، کنترل این ویروس خطرناک و کاهش شیوع آن در سطح جامعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه بیش از ۱۳ هزار صنف، از قبیل داروخانه ها، فروشندگان لوازم بهداشتی، نانوایی ها، سوپرمارکت ها و قصابی ها، فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: از دیروز با دستور رئیس جمهور، مکانیکی ها و مشاغل مرتبط با آن نیز مجوز فعالیت دارند.

مهندس متین در پاسخ به شلوغی نانوایی ها نیز گفت: در پی تعطیلی بیش از ۳۰ واحد پخت نان فانتزی در شهر همدان، که بیشتر این اقدام برای جلوگیری از عرضه نان به ساندویچی بوده، مقداری فشار روی نانوایی های صنعتی در طی روزهای گذشته مشاهده شد.

 وی اضافه کرد: با تعهدی که دیروز از این واحدهای صنفی مبنی بر عدم تحویل نان به ساندویچی ها، اخذ شد، این ۳۰ واحد می توانند نسبت به پخت نان فانتزی اقدام نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در خصوص نیازها و اقلام خوراکی مردم نداریم، تاکید کرد: در تمامی انبارهای فروشگاهی، ذخیره کامل اقلام برای تامین نیاز بازار برای ۶ ماه آینده انجام شده و از مردم درخواست می کنیم هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه هدف مشترک مردم و مسئولان، پیشگیری و کنترل این ویروس خطرناک است، اظهار داشت: از مردم فهیم استان خواهش می کنیم با رعایت اصول اولیه بهداشتی، نسبت به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کرده، از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و خارج از آن، خوداری کنند تا بزودی شاهد ریشه کنی این بیماری در جامعه باشیم.

و با اشاره به تولید ماسک در همدان گفت: در چند روز آینده تولید ماسک از ۱۳۰ هزار به بیش از ۱۵۰ هزار ماسک در روز خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =